Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 9)

Rondje met het hondje……

18 likes

Heey, een Rambo! die heb ik al een aantal jaren niet meer gezien! Bijzonder ding en leuke conversation piece!

4 likes

Ja vind hem zo bijzonder! Een hele gave toevoeging naast mijn 1521 BEAMS

2 likes

Is het een NA? En welke BEAMS heb je?

2 likes

Goedemorgen! :coffee:

… toffe Rambo! :star_struck:

arnie

17 likes

Heb hem nu een jaartje denk ik zo.

Dit is mijn BEAMS

15 likes

FIjne 2e paasdag kroeg! Wegblijven bij de meubelboulevard vandaag he! :kissing_heart:

16 likes

Goedemorgen allen en een fijne 2e paasdag!

Hmmm :thinking::joy:

17 likes

Sommigen hebben weinig keus ben ik bang :joy:

3 likes

Iedereen fijne paasdagen :sun_with_face:

12 likes

Er is altijd een keuze

12 likes

Hahaha :joy:

In de podcastspecial over Squale van Mannen van de Tijd kwam ook kort de eerdere Squale HFLE uit 2012 ter sprake. :orange_circle: Dat is inmiddels alweer 13 jaar geleden.

Toevallig stuitte ik op een paar foto’s ervan, afkomstig uit een verkooptopic uit 2015, en ik dacht dat jullie die misschien ook wel leuk zouden vinden om te zien. Omdat ik het model hier niet eerder voorbij heb zien komen.

Het blijkt om een gelimiteerde oplage van slechts 25 stuks te gaan. Wat opvalt, is de “T”-marking onderaan de wijzerplaat, wat normaal duid op Tritium, terwijl zowel de wijzerplaat als de wijzers gewoon van Luminova zijn voorzien. Een beetje verwarrend maar Squale deed dat in die tijd wel vaker. :thinking: Ook de lume-pip oogt bijna aftermarket; bij de nieuwere modellen wordt de lume namelijk op z’n plek gehouden door een metalen ring.

25 stuks, 13 jaar later… Ik ben benieuwd waar ze inmiddels allemaal gebleven zijn. :sweat_smile:

https://www.horlogeforum.nl/t/verkocht-te-koop-hfle-2012-squale-diver/54726

12 likes

I know. Klopt. :wink:

Bij mij stond Squale toen nog niet op het netvlies. Dus destijds niet meegedaan aan de HFLE.
Stom. | Nicky

Maareh, volgens mij waren er dus (25?) stalen en (nog 25?) PVD-exemplaren.

Ja, dat is mij ook niet duidelijk. Je ziet er zelden tot nooit meer een langskomen.
Maar ik heb sowieso het idee dat er nog wel een paar mensen met een Squale zijn op HF, die de weg naar de kroeg nog niet gevonden hebben. :thinking: Ja óf ons gewoon irritant vinden en niks met ons te maken willen hebben, natuurlijk. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Leave Me Alone GIFs - Get the Best GIFs on GIFSEC

6 likes

Ik heb juist een Squale gekocht, zodat ik eindelijk eens ergens bij hoor… :rofl::rofl::rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Begrijp ik. Enne,
So Happy To Have You Here GIFs - Find & Share on GIPHY

4 likes

4 likes

Geldt ook voor de meest recente, ‘jullie’ HFLE 2024. Gelukkig komt er (hier) nog eens eentje voorbij maar als ik me goed herinner zijn er 100 verkocht. Toch? Dan zijn er minstens 80 ‘zoek’ cq. worden niet gedragen en/of op de foto gezet. Is mijn indruk.

Overigens zie ik andere HFLE’s ook niet veel. Kennelijk is het concept vooral ‘een verzameldingetje wat bij de deelnemers op de schouw staat’ ipv. dat de horloges gedragen worden, zoals het heurt. :wink:

52a2edcf-93a9-410e-884b-ff0689f46ed8_530x320

6 likes

Oké dat wist ik niet! Maar wel interessant. Ik zal nog eens verder zoeken in de krochten van HF. :face_with_peeking_eye:

Hier hetzelfde! Of nog erger… toen was ik nog niet bezig met horloges maar rende nog achter meisjes aan. :laughing:

Ik moet toevoegen… de kroeg werkt wel aanstekelijk op mijn Squale enthousiasme. :upside_down_face: :clap:

Soms zie ik er één opduiken op marktplaats. :grimacing: Het valt natuurlijk ook niet mee alle 100 kikkers in de kruiwagen te houden. :joy:

6 likes

Moggûh

20 likes