Squale only, aka de Squale Kroeg 🦈 (Deel 9)

‘Hmm… ja soort van verhoord, denk ik. :thinking:

Ik ben niet super enthousiast. :sweat_smile: En vind hem nog vrij prijzig ook.

Precies dat. :sweat_smile:

4 likes

Hmm ja ik vind 36mm voor een duiker echt te klein (1x geprobeerd met een Marathon). Verder vind ik die waar de bracelet bij zit (en dat zou de versie zijn die ik zou willen, al is het maar omdat daar de band bij zit voor hetzelfde geld) de minst mooie kleur. En de prijs tsja, zo’n Laval kost ook €1800 op rubber dus zeg €2k met staal erbij. Dan heeft deze wel het betere uurwerk (2892) en ik kan me voorstellen dat het best kostbaar is om die oude kasten netjes waterdicht te krijgen etc. Ik vind de Laval alleen wel een behoorlijk stukje knapper :smiling_face:

2 likes

Valt me, qua looks, zeker niet tegen en mooi slank en bescheiden maat horloge. Ja, je moet zoiets eigenlijk in het echt zien. Maar van wat ik nu heb gezien, vind ik de ‘sky blue’ de mooiste. :sunglasses:

16 likes

Cheers, de tuin ziet er goed uit :+1:

1 like

Ik ben het op alle punten met je eens. Ook wat je zegt qua “minst mooie kleur”. Ik vind het ook typisch (of jammer) dat ze maar een specifieke variant de bracelet meegeven.

Maar niet echt ‘oude kasten’ toch? :face_with_monocle: Zoals ik het las ging het over de ontwerpen en mallen van de oude kasten. Waarop ze de nieuwe techniek hebben toegepast. Zoals ik het las zijn alleen de 100 bracelets NOS.

1 like

Ik vind de Sky Blue met bracelet de enige mooie.
Maar de prijs staat me tegen!
Verder, 36mm min bezel dat is echt te klein voor een duiker En voor mij. Ik persoonlijk niet kleiner dan 42 voor een duiker (tot op heden)

Ik vind ze allemaal even niet mooi. Dus dan is de prijs iig geen dealbreker😂

3 likes

Hmm dan zijn ze voor mij weer te cryptisch

While preserving the original cases, performance has been brought up to modern standards, thanks to updated gaskets and a domed sapphire crystal, ensuring water resistance up to 200 meters.

En

Along with the 300 cases, a batch of only 100 authentic steel bracelets from the era was also found in the Squale archives, dating directly back to the 1980’s

3 likes

Ik vind het eigenlijk wel wat voor kleine Gup :thinking:
Dan zal ik die lompe zware Matic wel overnemen :laughing:

Ik vind ze qua looks en afmetingen echt heel tof. De prijs gooit voor mij wel compleet roet in het eten. Voor max €1000,- had ik er serieus een overwogen.

2 likes

Ja dat was wel geinig geweest maar minder dan een standaard 1521 :sweat_smile: (los van wat we daarvan vinden)

1 like

Ik denk dat dhr Maggie een nieuw jacht wil kopen voor de zomer :melting_face:

2 likes

Tja vindt ik te klein voor een duiker, hoop van de wijzerplaat verdwijnt al door de bezel natuurlijk.

1 like

Thanks! :blush: :+1:

Ja, volgens mij ook.

Misschien als je een enorme pols hebt. Maar de Seamaster (ook een duiker, dus) is door Omega ook jarenlang in 36mm geleverd. Verkocht prima. O.k., zal ook met persoonlijke voorkeur te maken hebben. :person_shrugging:

Nee, voor mij ook niet hoor. Vind ze dan best aardig. Maar ben (ook) niet van plan er een aan te schaffen.

Hmm, ja hieruit zou je dan wel weer kunnen opmaken dat het toch allemaal NOS-spul is. :thinking:

:joy: :+1:

2 likes

Ik denk toch dat je gelijk hebt!

Ik vind het wel bijzonder dat er 15 jaar nadat Andrea Maggi Squale heeft overgenomen er nog steeds zoveel NOS onderdelen worden gevonden. Blijkbaar loont het toch om regelmatig het magazijn op te ruimen.

1 like

Uhhh ja anders worden we wel echt gefopt

Zo staat het ook in de mail

‘crafted from original 1980s cases’

Maargoed ze hebben ook wel is T op luminova platen gedrukt :crazy_face:

Ja dat lijkt me enorme onzin, dat is heus allemaal wel geïnventariseerd en vastgelegd tijdens de overname. Dat er nu pas iemand bedacht heeft er iets mee te doen zou nog kunnen :sweat_smile:

3 likes

Ik vind het heel lastig. :face_with_monocle:

Ik wil niet te kritisch zijn… maar,

Als ik Squale 15 jaar geleden had overgenomen had ik op dag 2 al alle NOS onderdelen uitverkocht. :joy: Gelukkig zijn er mensen met een langere visie. :sunglasses:

3 likes

Maar dan had het geen reet opgeleverd en nu €2.160 per kastje :joy: :money_mouth_face:

2 likes

Binnenkort de NA! :shushing_face: :see_no_evil:

1 like

Toevallig net eens op vinted aan het kijken, staan een aantal leuke Rambo’s op.

6 likes