Hmm ja ik vind 36mm voor een duiker echt te klein (1x geprobeerd met een Marathon). Verder vind ik die waar de bracelet bij zit (en dat zou de versie zijn die ik zou willen, al is het maar omdat daar de band bij zit voor hetzelfde geld) de minst mooie kleur. En de prijs tsja, zo’n Laval kost ook €1800 op rubber dus zeg €2k met staal erbij. Dan heeft deze wel het betere uurwerk (2892) en ik kan me voorstellen dat het best kostbaar is om die oude kasten netjes waterdicht te krijgen etc. Ik vind de Laval alleen wel een behoorlijk stukje knapper
Valt me, qua looks, zeker niet tegen en mooi slank en bescheiden maat horloge. Ja, je moet zoiets eigenlijk in het echt zien. Maar van wat ik nu heb gezien, vind ik de ‘sky blue’ de mooiste.
Ik ben het op alle punten met je eens. Ook wat je zegt qua “minst mooie kleur”. Ik vind het ook typisch (of jammer) dat ze maar een specifieke variant de bracelet meegeven.
Maar niet echt ‘oude kasten’ toch? Zoals ik het las ging het over de ontwerpen en mallen van de oude kasten. Waarop ze de nieuwe techniek hebben toegepast. Zoals ik het las zijn alleen de 100 bracelets NOS.
Ik vind de Sky Blue met bracelet de enige mooie.
Maar de prijs staat me tegen!
Verder, 36mm min bezel dat is echt te klein voor een duiker En voor mij. Ik persoonlijk niet kleiner dan 42 voor een duiker (tot op heden)
While preserving the original cases, performance has been brought up to modern standards, thanks to updated gaskets and a domed sapphire crystal, ensuring water resistance up to 200 meters.
En
Along with the 300 cases, a batch of only 100 authentic steel bracelets from the era was also found in the Squale archives, dating directly back to the 1980’s
Ik vind ze qua looks en afmetingen echt heel tof. De prijs gooit voor mij wel compleet roet in het eten. Voor max €1000,- had ik er serieus een overwogen.
Misschien als je een enorme pols hebt. Maar de Seamaster (ook een duiker, dus) is door Omega ook jarenlang in 36mm geleverd. Verkocht prima. O.k., zal ook met persoonlijke voorkeur te maken hebben.
Nee, voor mij ook niet hoor. Vind ze dan best aardig. Maar ben (ook) niet van plan er een aan te schaffen.
Hmm, ja hieruit zou je dan wel weer kunnen opmaken dat het toch allemaal NOS-spul is.
Ik vind het wel bijzonder dat er 15 jaar nadat Andrea Maggi Squale heeft overgenomen er nog steeds zoveel NOS onderdelen worden gevonden. Blijkbaar loont het toch om regelmatig het magazijn op te ruimen.
Maargoed ze hebben ook wel is T op luminova platen gedrukt
Ja dat lijkt me enorme onzin, dat is heus allemaal wel geïnventariseerd en vastgelegd tijdens de overname. Dat er nu pas iemand bedacht heeft er iets mee te doen zou nog kunnen