Tof👍 een duiker op leer , tja eigenlijk niet praktisch maar wel mooi .
Zo’n Militaire kan alles hebben
Ik duik er toch niet mee
Was is wat aan het uitproberen
Jij al een poging gewaagd?
Hahaha vanavond in de nachtdienst ff doen maar
Laatste keer niet er bij nagedacht dat die band van Baltic en de pushpins dus geschikt zijn voor drilled lugs krijg ze er nu dus niet uit .
Vanavond in de nacht even aan de slag om de pushpinnen los te maken zonder de band en de kast te beschadigen. lukt me wel , heb het al eens eerder aan de hand gehad met een horloge dat ik 2e hands gekocht had .
Dus vannacht maak ik wel ff foto verslag van mijn blunder
kijk kleur. daar wordt ik vrolijk van…
Met mijn stomme kop er niet bij nagedacht dat Baltic drilled lugs heeft dus toen hun tropic binnen kwam gelijk erop gezet . Een heerlijk bandje echt een aanrader , je moet dan alleen vantevoren wel je pushpins even vervangen .
Gelukkig een klusje van njks en 0% beschadiging
Een schroevendraaier met tape omwikkeld en deze zachtjes via de onderkant tussen lug en kast voorzichtig naar boven geschoven .
De pennen kwamen heel makkelijk los .
Hieronder nog een indrukwekkend foto verslag van de gehele operatie
Met als resultaat een leren band van Squale zelf als resultaat .
Ik weer helemaal happy

pfff gelukkig maar man, gefeliciteerd!!!
Thanks ,zag er tegenop . Dacht al weer aan diepe krassen maar gelukkig een klusje van niks
Haha ja dat zeg je nu, ik heb het ook een keer gehad. Gelukkig ook zonder schade de band eraf kunnen halen.
Lerenband staat er goed op👌
Dat zou top zijn zeg! Dat wordt dan mijn 3e Squale
In ieder geval een 4 cijferige referentie.
Het begin is er! Dat weerhoudt me gewoon van een 3e keer Squale, die geprinte plaat. Net even te simpel.
Wordt morgen onthuld zie ik net. Ik houdt het op een 1521 met opgelegde uurmarkers…
Het gemis van opgelegde indices is voor mij de enige reden waarom de 1521 destijds is veetrokken. De versie met bezel met twee kleuren is mij te groot.
Edit: oja, de kroon vond ik ook best vervelend…
Staat inderdaad wel mooier , maar dat geprinte heeft wel meer dat no nonsese uitstraling wat bij een beater / duiker mag ,vindt ik dan hoor .
Klopt om deze te bedienen moet je het horloge echt af doen, maar het zorgt aan de andere kant wel weer voor meer draagcomfort . Geen kroon die in de rug van je hand drukt .
https://www.squale.ch/en/1521_classic_cosc_project
Dit is 'm dan…de nieuwe 1521 COSC gecertificeeerd én met opgelegde indices