Squale only (Deel 1)

Goedenavond heren, lees en kijk graag mee in jullie topic daar ik “nog” geen Squale bezit.
Vroeg me af hoe de 1521 draagt, bedoel qua look and feel, mag ik hem dan vergelijken met een SKX??, heb het dan niet zozeer over afwerking maar meer qua formaat….

Heeft iemand van jullie daar toevallig een mening over?? Dank alvast voor jullie input :innocent:

4 likes

Ik vindt de 1521 kleiner dragen, als een 40mm.

1 like

1521 draagt heel goed op mijn bescheiden 17 cm pols. Ik heb ook twee SKXjes gehad. Daarvan zijn de lugs iets ‘compacter’. Maar de lugs van de 1521 zijn niet extreem lang en lopen heel mooi mee met de pols. Dus, goed te doen als je niet een boomstronk van een pols hebt. :grin:

9 likes

De 1521 valt meer om je pols , de SKX heb ik ook maar die ligt op je pols .
Draag je de 1521 en SKX beide op een nata dan zou je merken dat de Seiko meer zou wiebelen .
SKX is echt een top klassieker maar wat betreft draagcomfort haalt deze het niet bij de Squale .

6 likes

Vindt “Scotch and Squales” wel lekker klinken :sunglasses:

5 likes

Kan ik me persoonlijk ook goed in vinden! :tumbler_glass:

3 likes

Dank voor alle info en ervaringen, goed om te horen, draag voornamelijk 44mm horloges heb ook een SKX en draag die heel graag omdat hij mij niet snel “te” klein overkomt…
Dus blij om te horen dat de Squale nog comfortabeler draagt :sweat_smile::+1:t2:

4 likes

De SKX draagt zoals eerder gezegd hier groter.

In mijn beleving echt als een 42mm.

De 1521 draagt eerder als een 39/40mm.

De lugs lopen mooi naar beneden zodat hij zelfs op een kleinere vrouwenpols niet zou misstaan als stoer horloge.

Dit gezegd hebbende vindt ik hem absoluut niet te klein uitvallen voor heren. Ik heb een 20cm polsomtrek.

2 likes

O.k., dat wordt dus zeker met de :steam_locomotive: ernaartoe. :tumbler_glass: :grin:

Lifestyle home portrait of young exhausted and wasted man waking up  suffering headache and hangover after drinking alcohol at night party lying  on bed sick and miserable still drunk #224598878 - Larastock

3 likes

:rofl::rofl::rofl::+1:

2 likes

15 likes

Met SKX’en heb ik geen ervaring dus kan je geen vergelijking geven. Kan je wel vertellen dat ik de 1521 naar mijn idee heel goed aan sluit op de pols vanwege de vormgeving van de lugs. Mijn polsmaat is 17-17,5 cm en hij zit mij als gegoten.

3 likes

15 likes

Hier nog even een foto van beide naast elkaar , je ziet dat de vorm van de SKX boller valt.

8 likes

Hi Patrick,

Zelf heb ik relatief smalle polsen (6,5 inch) en ik vind mijn SKX007 en de Squale 1521 erg fijn dragen.
Het punt over dat de Squale 1521 om de pols “valt” en de SKX op de pols “ligt” kan ik mij helemaal in vinden.
Beide kastvormen van de horloges dragen bij aan het comfort op de pols, maar dan op hun eigen manier.

Heb je inmiddels al op de bestelknop gedrukt? :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

3 likes

Mooie foto’s :ok_hand:

Dank U :wink:

2 likes

Dan heb ik goed nieuws voor alle liefhebbers & Owners van Squale en wijn/bier/borrel en sociale interactie met de HF medemens :slight_smile:

Er gaat een HF Squale bijeenkomst komen!

@royke74 en ik gaan dit organiseren NA de zomer, dus ergens in september zal deze plaatsvinden. De vorm, de exacte datum en de locatie en hoe we dit communiceren is nog in voorbereiding, en zal ook eerst overlegd worden met @Jur.

Voor wie er bij willen zijn, blok alvast maar alle weekend in september :wink:

16 likes

Leuk! Ik ga zeker kijken of ik kan!

2 likes

Kijk, dat vind ik nou top!!! Als ik kan ben ik er zeker bij!
Leonardo Di Caprio Cheers GIFs - Get the best GIF on GIPHY

4 likes