Goedenavond heren, lees en kijk graag mee in jullie topic daar ik “nog” geen Squale bezit.
Vroeg me af hoe de 1521 draagt, bedoel qua look and feel, mag ik hem dan vergelijken met een SKX??, heb het dan niet zozeer over afwerking maar meer qua formaat….
Heeft iemand van jullie daar toevallig een mening over?? Dank alvast voor jullie input
1521 draagt heel goed op mijn bescheiden 17 cm pols. Ik heb ook twee SKXjes gehad. Daarvan zijn de lugs iets ‘compacter’. Maar de lugs van de 1521 zijn niet extreem lang en lopen heel mooi mee met de pols. Dus, goed te doen als je niet een boomstronk van een pols hebt.
De 1521 valt meer om je pols , de SKX heb ik ook maar die ligt op je pols .
Draag je de 1521 en SKX beide op een nata dan zou je merken dat de Seiko meer zou wiebelen .
SKX is echt een top klassieker maar wat betreft draagcomfort haalt deze het niet bij de Squale .
Dank voor alle info en ervaringen, goed om te horen, draag voornamelijk 44mm horloges heb ook een SKX en draag die heel graag omdat hij mij niet snel “te” klein overkomt…
Dus blij om te horen dat de Squale nog comfortabeler draagt
Met SKX’en heb ik geen ervaring dus kan je geen vergelijking geven. Kan je wel vertellen dat ik de 1521 naar mijn idee heel goed aan sluit op de pols vanwege de vormgeving van de lugs. Mijn polsmaat is 17-17,5 cm en hij zit mij als gegoten.
Zelf heb ik relatief smalle polsen (6,5 inch) en ik vind mijn SKX007 en de Squale 1521 erg fijn dragen.
Het punt over dat de Squale 1521 om de pols “valt” en de SKX op de pols “ligt” kan ik mij helemaal in vinden.
Beide kastvormen van de horloges dragen bij aan het comfort op de pols, maar dan op hun eigen manier.
Dan heb ik goed nieuws voor alle liefhebbers & Owners van Squale en wijn/bier/borrel en sociale interactie met de HF medemens
Er gaat een HF Squale bijeenkomst komen!
@royke74 en ik gaan dit organiseren NA de zomer, dus ergens in september zal deze plaatsvinden. De vorm, de exacte datum en de locatie en hoe we dit communiceren is nog in voorbereiding, en zal ook eerst overlegd worden met @Jur.
Voor wie er bij willen zijn, blok alvast maar alle weekend in september