Squale only (Deel 1)

Gisteren binnengekomen: deze Squale Medium Diver Q (36mm, quartz). Met een trooic bandje van Amsterdam Watch Company.

Heel blij mee. Superlicht, dun en comfortabel horloge. Lekker maatje ook (17,5cm pols heb ik) en erg keurig afgewerkt. Precies wat ik zocht: een betrouwbare retro-achtige duiker met een eigen gezicht. Voor het eerst sinds heel lang dat ik weer een quartz heb. Wel lekker eigenlijk, loopt ‘ie altijd goed.

De band die erbij zat is trouwens ook super. Heel buigbaar en comfortabel.

21 likes

Heel fraai!

Dit heb ik nog gevonden over de geschiedenis van de tropic ceramic GMT op gnomonwachtes. Hoop dat Gnomon of Squale verder nog de details wil invullen.

1 like

Iemand enig idee of ik bij Squale terecht kan voor een nieuwe blauwe bezel insert voor de blue polished 1521. Net 1 gekocht maar die heeft wat schade op de bezel insert zitten. En 2e vraag, is dat eenvoudig te vervangen?

1 like

Hier een filmpje met wat uitleg over hoe te vervangen. Voor de safier versie zou ik wel passen, dan loop ik liever rond met een bekraste bezel.

1 like

Iemand nog zoekende?
Beloof niks, maar neem even contact op met mij.
Wie weet ben je mijn hersens scheet voor… …

6 likes

Huh? Jij hebt toch nog nooit een horloge weg gedaan?

1 like

Klopt…dus grote twijfels.
Maar de nieuwe Rus pakt echt wel het plekje af van dit mooie horloge .
Meestal (komt vrijwel niet voor) geef ik een afvaller aan mijn zoon.
De Squale heb ik moeite mee om van de hand te doen, dus aan mijn zoon geven is lastig… zie ik t horloge nog steeds elke dag😅
Dus wie weet kan ik een verkoop wel aan?

Kan best zijn bij de eerste PB dat ik mij terugtrek uit dit plan.
Vandaar ook niet in het blauwe .

Haha lekker duidelijk en overtuigend allemaal weer wat ik raaskal .

2 likes

Zonde joh. Voor het geld dat je er voor betaald hebt vind je niet zo snel iets gelijkwaardigs.
Ik kreeg laatst 450 geboden voor mijne. Heb ik natuurlijk afgeslagen. Mijne blijft.

2 likes

Ok… you win.
Ik ben om.

Koop wel grotere kluis als nieuwe huis bouwen start :joy:

1 like

Zo is het.
Heb mijne ook maar omgedaan als steunbetuiging :hugs:

1 like

Dank je wel!!! Weet je dan ook welke versie er standaard op zit? En verkoopt Squale deze los?

inmiddels een kink in de kabel en ga de verkoop ongedaan maken met akkoord verkoper. Hij zit in de VK en vanochtend bij bezoek DHL punt kreeg hij te horen dat alle verzendingen van alle pakketbedrijven naar het vaste land zijn stilgelegd tot 5 Januari waarna ze met de nieuwe regels van Brexit moeten gaan beginnen. Ik hoor alleen maar een berg vertraging daarin en wil er niet tussen zitten. Gelukkig begripvollle verkoper.

1 like

Er komer er genoeg langs op het forum in het blauwe deel. De mijne heb ik ook hier gekocht. :+1:

1 like

huh? in mijn beleving zie ik ze nooit voorbij komen. Daarom kijk ik al niet meer in de blauwe hoek.En dan hebben we het over de polished versie

1 like

De gepolijste heb ik nooit in de gaten gehouden Maar toen ik de blasted kocht stonden er op dat moment 2.

1 like

klopt maar de polished zie je nauwelijks.

Brutaal zijn en degene die er een hebben vragen of ze bereid zijn te verkopen.

1 like

ik vaar meestal mijn eigen pad en ga dan lekker op zoek. Dat vindt ik ook leuk om te doen. Kwam deze.bij toeval tegen en dan hap ik toe. Komt vanzelf goed.

1 like

ik was nog even benieuwd wat er mis is met een saffieren bezel.