Squale only (Deel 1)

Maar even een foto uit mijn archief met een NOS Squale 1553 om dit topic in leven te houden. :sweat_smile:

4 likes

14 likes

Xpost

13 likes

12 likes

De enige die nog in de collectie zit (en voorlopig blijft)

12 likes

Frate :fist: :grinning:

6 likes


Ik krijg weer het zomer gevoel met 19 graden !
Soms lijkt het net of mijn GMT geen glaasje heeft

7 likes

de ring moet je in de uitsparing v.d. bezel plaatsen, daarna weer op het horloge klikken

1 like


Eerste foto. Net binnen :smiley:
Perfect formaat en mooie looks. Ik zal binnenkort wat meer foto’s proberen te maken :slight_smile:

30 likes

Heel toffe aanwinst :star_struck:

1 like

Hele mooi! :+1:

Geniet ervan! :+1:

1 like

Wellicht voor meer leden interessant om te weten. Nieuws vanaf de bron. :shushing_face:

Squale:

We are about to launch a quartz collection, based on NOS (new old stock) watches.

7 likes

Handig om te weten! :+1:t3:

Dat hebben ze nog al eens gedaan. Vanwaar halen ze die toch steeds?

1 like

Ja dat vraag ik mij dus ook af. Steeds weer een nieuwe collectie met NOS.

1 like

Fragment uit artikel van 2019 (watchtime magazine)

Squale was relaunched about 10 years ago by the Maggi family and is now headquartered in Milan, Italy, this time with the production of the watches being outsourced to suppliers in Switzerland. Dr. Andrea Maggi said, “Eleven years ago, I thought this is the right moment for me to focus on Squale again. I already had some old models, and with this I tried to develop Squale. Some models were still very contemporary from my point of view. e.g. 1521 was still a very good watch, a good size, and other watches like the 2002, the 1,000-meter watch, were very nice, but I wanted to change some things. I tried to keep the Swiss tradition, but in terms of colors, leathers, this comes from me. It’s a Swiss watch with a very strong Italian touch.”

With a combination of watches occasionally using new old stock (NOS) parts and a range of new models, Maggi and his small team are currently working on setting up international distribution and building a more consistent collection of moderately priced professional dive watches. e.g. 1521 and the 2002 series still represent the heart of the collection, while GMT and models with a power reserve or depth gauge, often limited editions, have been recently added.

1 like

Ja ik sta daar ook wel van te kijken hoor, @Jansd en @RoyAmsterdam. Het lijkt me toch dat het magazijn op een gegeven moment leeg is?

Maar ik blijf het wel een sympathiek merk vinden met veel focus. Ik ben benieuwd waarmee ze straks komen. Het leuke van de vorige quartz modellen van Squale was dat ze wel aantrekkelijk geprijsd waren.

Dit was (inmiddels al niet meer in mijn bezig) mijn Squale 1553, ook een NOS model.

5 likes

Mooie aanwinst!!!
:sunglasses:

1 like

m’n Beater!

5 likes

Gezocht: Squale 20 ATMOS // 30 ATMOS // Y1545

Even een schaamteloze plug😉
Ik ben nog steeds opzoek naar iets nieuws :grin:

1 like