pffff gelukkig ,ach heel veel dieper is die van mij vandaag ook niet gekomen hoor.
Zat ook in het speelbadje van mijn kleinzoon vandaag .
Morgen mag die wel weer mee de zee in
Ik morgen eens kijken hoe de Squale (en ik…) zich houdt op de motor met ik gok op de terugweg een 42 graden boven het snelwegasfalt…
Ach dat dat gaat ook prima hoor . Alleen stilstaan voor een stoplicht met een helm op je kop en de warmte die zo lekker van je blok omhoog komt is voor jezelf iets minder.
Zo lang we rollen komt het goed ja, zo’n lekkere föhn in je bek wel maar je moet wat. Optie 2 is een uur fietsen… lijkt me nog minder
Bah , nee man . Gewoon lekker op je bike stappen .
Wat voor handschoenen heb je? Ik krijg mijne niet lekker aan met een horloge eronder.
Nu zie ik het,horloges groeien niet aan een boom maar moet je planten
Mijn Squale vintage mod:
Ar coating verwijderd en de bezel gebleekt. Best wel even mee bezig geweest, maar tevreden over het resultaat. Voor de gene die backstory willen:
Deze Squale kocht ik van @Thijs9F82 en er zaten wat plekjes op de bezel insert (zie foto’s hierboven). Opzich niet erg, want een Squale 1521 of Militaire mag van mij wat krasjes hebben. Op vakantie in Griekenland gooide ik het horloge voor de fun eens onderwater om op te vissen. Vriendinlief dacht; “Die pak ik wel ff op met mijn voet!”. Bam, heel de bezel rand gemolesteerd. Insert had natuurlijk al wat plekjes.
Vanwege de schade kwam dit als “mat” over waardoor de bezel zelf niet meer egaal glimde. Toen ik met mijn capecode aan de slag ging om de gedeelte weet iets hoogglans te krijgen dacht ik aan mijn idee om er een patina mod van te maken.
Meteen aan de slag gegaan door de ar coating te verwijderen en de bezel en (vooral) insert met polijst pasta beetje voor beetje verder de poetsen.
Nu helemaal blij met het resultaat, misschien ooit nog eens een top hat glaasje scoren
Wat is het geheim?
Erg mooi gelukt!
Bijkomend voordeel is dat het een onbezorgd en stijlvol vakantiehorloge is geworden.
Beetje patina en krasjes erbij en t wordt alleen maar beter.
Btw: Het is dat hij een Squale gravering op de zijkant kast heeft en geen T Swiss Made T tritium dial heeft anders had ik gedacht dat het een echte faded vintage was.
Klopt , daar heb ik ook geen probleem mee, en een stoere Militaire hoort wat littekens te hebben toch ?
Om een uur lang met cape Cod het glas te boenen en als het te heet wordt tussendoor even af te spoelen.
Klopt ja… Echt onvindbaar op het moment en ik vind luminova en de engraving geen probleem.
Binnen en buiten volgens het web, maar ik twijfel in de realiteit over de binnencoating. Bij mij zaten er veel krassen op de blauwe buitencoating en vond het wat minder tof voor een vintage mod.
Als er dus binnencoating op zit is deze zwak en/of blank.
Geinig project!