Ja dat is mooi zuur zeg
Wel k*t dat te lezen, heb net 4 stuks besteld bij Barton
Bah , dat is nou zonde .
Las daar wel enkel goede revieuws over moet ik zeggen. Dus ik ga het meemaken
Hoe lopen jullie 1521’tjes eigenlijk? Mijne loopt al sinds ik hem heb +30 per dag en dat stoort me steeds meer. Dacht dat hij misschien gemagnetiseerd zou zijn. Dus demagnetiseerder aangeschaft maar demagnetiseren heeft niets opgeleverd
Kreeg vandaag van de week een NH35 uurwerk binnen omdat ik een buildje ga doen. Die loopt (ongereguleerd) -2. Flink contrast dus wel met de Sellita of ETA in mn Squale.
Ik let daar eerlijk gezegd niet zo op. Ik draag hooguit 2 dagen een horloge en wissel dan.
M’n blue blasted niet precies getimed, maar tijdens de vakantie is mij opgevallen dat hij heel strak tijd houdt. Heel kleine -. M’n Onda weet ik niet precies. Zal ik ook 'ns op letten, als ik 'm wat langer om heb. Ik wissel erg veel.
De Seiko NH35
Een dijk van een uurwerk
Reliable en een workhorse.
Kijk, daar heef iedereen een praktische reden om op zn minst 4 automatische horloges te moeten bezitten.
Ik draag de Squale eigenlijk dagelijks omdat hij alle andere horloges die ik heb ver voorbij streeft naar mijn smaak. Dan merk je het toch wel als je hem iedere 2 dagen moet verzetten.
Wat wel scheelt is dat ik tegenwoordig minder vaak te laat ben
Ik heb sinds ik de horlogewereld ben binnen gestapt nog nooit gekeken naar afwijking, boeit mij niet moet ik zeggen. Zoals hier al gezegd als je wat afwisselt dan maakt het niet uit
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik begrijp dat afwijking inherent is aan automatische uurwerken maar vind wel dat dat binnen een acceptabele marge moet vallen, ongeacht of ik hem 1 dag per week draag of iedere dag.
Niet helemaal?
Helemaal niet mee eens.
Volgens mij kan de afwijking van een sellita sw200 +/- 30sec per dag zijn. Dus wat dat betreft nog binnen specs
Klopt, maar vraag ik me toch oprecht af wanneer het bij jou buiten Spec is?
op de standaard variant van de SW200 is het tot ± 30 sec. per dag. op de Elabore (die in de 1521 zit) zou het tot ± 20 moeten zijn.
Wanneer het echt minuten gaat worden, laat ik het wel nakijken.
Als je verder geen documentatie hebt, dekseltje demonteren
scheelt 1 steentje 25 Eta vs 26 Sellita
Ja daar is heel weinig mis mee!
Ik denk dat ik eens ga uitzoeken wat het zou kosten hem te laten reguleren bij een horlogemaker.
Iemand hier goede ervaringen met een specifieke horlogemaker in Noord-Holland?