Squale only 🦈 (Deel 2)

Ik zit al een tijdje naar de 1545 te kijken,
Schijnt een heruitgave te zijn van een model kast welke ze voor Blancpain hebben gebouwd in het verleden.

Maar wat ik me afvraag, de huidige squale 1545 is 20atmos, de vintage Blancpain is 25atmos.

Dat is beide niet veel…
De 1521 heeft al 50 atmos.

Ik dacht dat Blancpain juist serieuze duikers waren destijds.

3 likes

200m wr betekent geschikt om mee te duiken. :diving_mask: :dolphin: :ocean: Ik weet niet hoe diep jij wil gaan? :thinking: :wink:

3 likes

Gisteravond vergeten hier te plaatsen.

9 likes

De kast van de 1521 is een model wat ze ook voor Blancpain hebben gemaakt.

De 1545 is een sub hommage. Maar wel gemaakt door Squale voor Blancpain idd.

Destijds was de waterdichtheid ook nog niet wat het nu is. En er was erg lang geen standaard voor waterdichtheid.

Back in the day had je 2 smaken qua waterdichtheid…

Volle 600 a 700 meter waterdichtheid voor de stoer op de dial, en soms al stuk op 150 a 200 meter…

Of eerlijk max 150 tm 300 meter, en een buffertje. Uitzonderingen daargelaten.

4 likes

Zonde dat Squale zich heeft laten verleiden tot dat modelletje.

3 likes

Ja maar ze hebben toch ook zo’n 1545 sub model gemaakt destijds zie ik net.

Wel in de 1521 stijl met matzwarte plaat en orange minute hand.

De huidige 1545’s waren financieel hard nodig. Want vlak voor de Squale hype ruim 10 jaar geleden ging het bar slecht met ze.

Ik vind deze toch beter smoelen dan de huidige 1545’s, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

4 likes

Ik vind hem best mooi hoor

6 likes

Ik vind 'm ook wel mooi. En er zijn zoveel modellen die designelementen van elkaar ‘geleend’ hebben. Maar inderdaad, je moet wel meteen aan een Submariner denken, als je deze ziet. Toch zitten er ook wel behoorlijk wat eigen Squale-elementen in, die het ook wel weer heel herkenbaar Squale maken.

3 likes

Twijfel alleen nog wel of het “nut” heeft om deze erbij te hebben naast de 1521.

1 like

Nut heeft 't sowieso niet. :laughing: Je hebt sowieso maar één horloge nodig. :wink:
Is het leuk? Ja, dat dan weer wel. Ik heb twee 1521s. Maar ze zijn ook wel weer zo verschillend dat ik het goed te verantwoorden vind en gewoon leuk. :grin:
16565672269701385483542556816776

16570002162335432699550682885397

7 likes

9 likes

8 likes

Een mooie groene te koop bij een bekende van dit forum.

10 likes

Ja, ik zag 'm staan, bij Ten2Two (Jaap) op de site. Zag alleen niet meteen dat ie groen was. Zal de foto zijn. Maar, leuk!

@Silvester1987 Is dat nou een auberginekleurige Onda? Die kleur kende ik nog niet!

2 likes

Nee, gewoon de mezanotte. Maar de plaat kleurt soms paars, soms grijs, soms wat blauwig en nu i.c.m. kunstlicht een aubergine / paarse gloed inderdaad.

In het begin was ik wat huiverig voor het paars, maar deze plaat is zo divers, dat het altijd kan :ok_hand:

2 likes

Oh, wat bijzonder!
Dacht even een nieuwe kleur te zien. Zo af en toe komt er nog wel 'ns een langs die je niet vaak ziet, zoals deze ‘Laguna’.

8 likes

Ook vet :+1:

Goeiemorgen :grin:

Komt 2 oktober al dichtbij? :star_struck:

7 likes

Blijft ook gaaf, die! Neem je die ook mee?

Ja, duurt lang, he? Heb er ook zin in!

2 likes

Thanks! Jazeker :grinning_face_with_smiling_eyes:

Veelste lang :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like