Squale only (Deel 1)

Als je de SKX goed kan dragen zit de 1521 ook prima.
Heb ze zelf allebei en vallen wel het zelfde

1 like

Bedankt @pasd en @MrSmith! Het viel me inderdaad op dat de 1521 mooie kromme lugs heeft, dus dat is wel positief.

De SKX009 vond ik ook altijd wel groot, maar zat me wel prima en viel niet te groot op mijn pols. Dus als jullie aangeven dat de 1521 vergelijkbaar valt klinkt dat hoopvol. :smiley:

Ik heb een hele mooie 1521 (3 maanden oud) op het oog via een Facebookgroep. Het enige nadeel is dat de verkoper in Italië zit en particulier is… hebben jullie tips om met enige zekerheid te handelen of is het gewoon een kwestie van vertrouwen en geluk?

1 like

Heb zelf nog nooit iets gekocht uit het buitenland zonder te passen. Zeker als iets het meer is dan een paar honderd€€€ ga ik die gok niet nemen.

1 like

Ik heb ook een smalle pols en vond het prima gaan, eigenlijk beter dan een skx007, maar is ook een kwestie van smaak. Het liefste ergens passen / proberen.
7CDA5251-FFE1-42C3-8E39-527AB3D3073F


Mvg. Bertjan

5 likes

Ik heb nooit zo naar die Squale’s omgekeken.
Die quartz 1553? heb ik wel eens lichte neigingen voor gekregen. Maar nooit doorgezet…

Niet dat ik ze per direct niet mooi vind/vond , maar weet niet…

Zo ook full lume dials.,.

Totdat ik dit plaatje zag!:heart_eyes:
Geen idee waarom dat ding mij nu ineens zo raakt…, maar ik krijg hem niet uit mijn kop,:pleading_face:

8 likes

Ik zag hem voorbij komen in een mail van Gnomon maar deze is dan één van de weinige die me niet kan bekoren. Ik ben niet zo van die full lume dials maar als het je ding is, go for it.

1 like

Nee. Ik normaliter ook niet.

En na wat onderzoek heeft Squale meer modellen met full lume dials… ( Tiger )

Op een Citizen bijvoorbeeld laat het mij in principe ook volledig koud.

Maar ik weet niet wat het hier is. Het ‘klopt’.

En ik vind het wel eens verfrissend. Mijn aandacht heeft hij i.i.g , en ik wil hem zéker eens IRL zien. Het enigste wat mij wat zorgen baart , is die volledig gepolijste kast. Waar ik meer voor gesatineerd ben…:slightly_smiling_face:

1 like

Nu je het zegt, hij heeft wel een hoog bling gehalte met die gepolijste kast. Ik ben zelf ook meer van een mooie brush.

Heb zelf eerst de blasted gehad en nu de gepolijste versie. Mijn voorkeur gaat toch naar de gepolijste uitvoering.

7 likes

Blasted is net weer ff wat dramatischer als een paar gesatineerde delen natuurlijk.

Maar op jouw foto kan die het met die fraaie kast wel goed hebben ja. Dat volledig gepolijste.

Ach ja joh. Misschien daalt het nog wat bij mij in… Het eerste euforische enthousiasme.:smile:. ( hoop ik ):thinking:

:wink:

2 likes

Mijn voorkeur zou denk ik toch naar de blasted gaan alhoewel ik het bij deze uitvoering wel mooi vind een beetje bling :star2:

Koop hem nou maar snel, dan weet je het des te eerder :grin:

1 like

5 likes


Net uit bed :relieved:, Squale maar weer eens om.

6 likes

image

6 likes

Iemand deze al gezien op de website?
Of in bezit?

5 likes

Oeh, mooi ding. Wel tof dat er eindelijk een glimmende bezel komt :blush:

2 likes

Mij gaat het meer om de opgelegde indexen ipv geprinte plaat…, de aluminium bezel vond ik prima. Deze wel wat minder druk🤔

Oehhh heel vet! Dat had ik nog niet gezien.

Nog wat plaatjes van gisteren. Wat blijft dit toch een heerlijk horloge, echt mijn favoriete beater :beach_umbrella:

10 likes

Sommige Squales schrijven alleen bij de eerste eigenaar af en daarna niets meer! :smiley:

5 jaar terug deze 1521 nieuw gekocht en na een half jaar hier geruild voor minder dan de huidige prijs in het blauwe gedeelte (weliswaar met andere plaat en banden) (zal toch wel hoog scoren in de top 10 van forumsletten? :roll_eyes: )

6 likes