STAIB mesh banden de beste kwaliteit?

Ik vind deze overigens ook wel leuk (vooral de Steinhart, niet te duur en met een ratchett sluiting):

Groeten,

Tecco

2 likes

Mooie sluiting op de Steinhart inderdaad!

1 like

Ik heb deze van Rowi, topband €95,00 bij Uhrenband versand.
Zware kwaliteit 4mm. :thumbsup:

1 like

Ik heb de Staib gehad als ook andere mesh, en inderdaad de Staib is de beste in mijn beleving

Ik heb er verschillende gehad en geprobeerd, maar niks tipt aan de Staib 2784 qua comfort en kwaliteit.

Me eens, mooi vind ik het ook niet. Het is ook een beetje afhankelijk waar ie voor bedoeld is, voor een duiker wil je toch een wat grovere band dan voor een dresser.

Hoe is de sluiting?

(excuseer de schop omhoog van dit oude topic)

Weet niet of die ook van Staib is, die ik heb, heeft een andere band. Kan hem straks als ik thuis ben doorsturen. Is echt perfect.

Beste Sander,

Wat mij betreft een solide klapsluiting met drukkers en borgklepje.

2 likes

Mooi! Een goed en betaalbaar(der) alternatief voor Vollmer en Staib.

Hoewel ik nog wel even af wil wachten of deze nog beschikbaar is:

image

image

2 likes

Ik heb die Eichmüller geckocht voor mijn Seestern 62MAS homage en ben er erg tevreden over. Ik kan me voorstellen dat het op deze foto als een soort hybride band overkomt maar voor mijn 19cm polsomtrek moest ik zoveel schakels verwijderen dat er aan elke kant van de sluiting twee schakels overblijven. Daarmee is het hybride-effect wel weg, dus als je geen heel zware polsen hebt (mijn 19cm lijkt me net iets boven het gemiddelde?) valt het erg mee en het voordeel is natuurlijk wel dat je door al die schakels de band passend kunt maken voor vrijwel elke pols en elk horloge met de juiste lug-breedte. Verder is hij ontzettend zwaar en degelijk uitgevoerd (4,2mm dikke mesh) en dekwaliteit van de afwerking (mat geborsteld) is echt heel netjes.

1 like