Steinhart Ocean One nu ook in 39mm

Overbodig, maar toch verkopen ze als zoete broodjes. Zou er toch een markt voor zijn?

Kwalitatieve toolwatch met submariner look voor <500 euro, zó dik gespreid liggen ze ook niet hoor.

Squale ‘steelt’ het ontwerp ook maar daarover worden geen epistels geschreven.

Heb je 8k, koop dan een submariner, heb je 500, koop dan deze. Klaar.

Ik kies zelf voor mn vintage 980.006L, maar elk het zijne.

13 likes

Mooie reactie!!!

Ik ben naar aanleiding van dit topic ook even op de site geweest.

Ik merk dat ik minder moeite heb met alle wannabe Submariner (Ze zijn de zoveelste, ze doen maar… Dat idee), maar dat komt omdat ik er niet snel één zal kopen. Ik vind ze niet zo mooi, en de enige in mijn collectie die enigzins in de buurt komt van een Submariner is mijn Seiko Sea Urchin, en die krijgt nauwelijks polstijd, is mijn zwembadhorloge.

Verder vind ik de titanium 500 nu ook niet echt uitblinken in originaliteit… Maar goed, wat je zegt, de Marine Blau chrono viel me echt op als een leuk horloge.

De Fliegers vind ik eigenlijk best wel aardig en zie je er best nog wel 1 kopen. Met chronograaf of deze:

https://www.steinhartwatches.de/de/fliegeruhren/nav-b-uhr-44-st1-premium-silber.html

Voor de standaard B-UHR Flieger geldt: doe zie ik dan weer liever in Stowa uitvoering.

Is dat de echte reden, gewoon een teken van respect ?
Nooit geweten, dacht dat het om de centjes te doen was. Zat ik er even naast zeg.

3 likes

Wacht wacht, ik weet het. ICE Watch !!!
.
.
Elf.

4 likes

Oh jazeker wel. Het moge duidelijk zijn dat de Squale 1521 en Squalematic wat mij betreft de enige Squales zijn. De Tiger gaat me te ver, de 101 atm is me te raar, al zijn dat ook totaal eigen ontwerpen. Dat ze de Leisure lijn voeren is mij een doorn in het oog, en ook de hommages zijn yuckie buh,

Maar de eigen ontwerpen staan op eigen benen en hebben terecht een zekere cult status. Da’s bij Steinhart nog niet zo.

Het is net alsof ik Candide hoor praten. Ben jij het?

Eh… Nee, die is druk met andere dingen. :grinning:

Heren, ieder zijn eigen mening. Mooi dat dat kan op dit forum. In de tussentijd;

Uiteindelijk bepaald toch iedereen zelf wat ze dragen.

10 likes

Nu je het zegt!

Helemaal mee eens! Mijn OVM is erg mooi maar toch eigenlijk te groot, ik draag liever mijn sub-40 mm duikertjes.

Om even ‘in te wegen’ op de eeuwige homage-discussie: ik zou nooit een stuk staal van 8000 euro kopen, en meer mensen met mij. Sterker nog, ik zou het het overgrote deel van mijn vrienden en familie niet eens durven vertellen. Toch vind ik het Sub-achtige ontwerp heel mooi (en meer mensen met mij). Ik ben daarom juist dankbaar voor ‘overbodige’ merken.

7 likes

Je bedoelt Kermit ipv Hulk? Hulk heeft naast de groene bezel ook een groene wijzerplaat, de Kermit (jubileum uitgave trouwens) heeft naast de groene bezel een zwarte wijzerplaat :wink:

Hulk links, Kermit rechts

1 like

Ah thank you @EricPP, weer iets geleerd hier :slight_smile:
De Kermit bedoel ik dan inderdaad.
Natuurlijk een hommage of hoe je het ook wilt noemen :wink: tov the real thing. Ik zou zelf niet zo snel het volle pond voor een Rolex kermit neertellen, hoe gaaf ik ze ook vind, omdat groen wat lastiger combineert met mijn outfits. (Een vrouwendingetje, of herkenbaar?) Dan vind ik de Steinhart kermit een leuk alternatief.

4 likes

De witte zojuist bij mijn zuster voorgesteld (ik steek iedereen in mijn omgeving aan met dat horlogegelul😂) helemaal enthousiast! Ben erg benieuwd hoe zo’n Steinhart aanvoelt en afgewerkt is!

2 likes

Mij boeit het ook niet zo dat de Steinhart duikers veel weg hebben van een Rolex, voor het geld krijg je een enorm goed uurwerk en een prachtig afgewerkt horloge. Het Eta uurwerk vind je ook terug in horloges van 1000+ euro, dus dat zegt ook wel wat.

Ik moet wel zeggen dat ik eerst de Ocean One gekocht heb en kort daarna de OVM1. Mocht ik de OVM1 eerder gekocht hebben, dan had ik wellicht de Ocean One nooit gekocht, want die vind ik qua uiterlijk toch minder bijzonder dan de OVM1.

Als ik ooit een Rolex zou kopen, dan zou ik ook eerder neigen naar een Explorer, GMT Master II (Batman) of een Daytona.

3 likes

Die submariner blijkbaar ook… Het is toch gewoon legaal?
Ik begrijp het gif en de weerstand die er op dit soort klokjes komen niet helemaal.
Niet jouw ding, niet kopen dan. Iedereen doet steeds zijn plasje over iets wat zo lekker onbelangrijk is m.i.
Als ik me over alles druk moet maken wat ik niet leuk of mooi vind kom ik niet meer aan leuke dingen toe.

Hoe meer van dit soort reacties hoe liever ik er 1 wil hebben :joy:

2 likes

Ter mijner verdediging heb ik ook de schurft aan Submariners. Uit moreel oogpunt heb ik bij hommages geen emoties. Maar waarom nou altijd van dat vermaledijde ding?

Evengoed zijn er zeer veel bedrijven die voor elke portemonnee wel eigen duikers hebben ontworpen, en de laksheid van een hommage stoort me toch wel ergens.

Overigens is het oeverloos maken van Fliegers ook gewoon derivatief en vervelend. Maar dat is nu eenmaal een genre.

In mijn optiek. Dit is nooit een juridisch verankerde uitspraak geweest.

1 like

Een ieder mag ook gewoon zijn of haar mening hebben. Echter hoe lelijk of vervelend je ook iets vindt, er is altijd iemand die dat weer anders ziet. Over smaak en wat fatsoenlijk is valt niet te twisten. Het is allemaal persoonlijk.

Natuurlijk wel, man! Pilsje er bij, portie bitterballen, lekker ouwenelen. Leuk.

5 likes

Ik zou ook niet zo snel weten waar ik het mee moet combineren als man. Zeker niet de tinten die Rolex hanteert! Die Seiko-alpinisten, dat kan je wel met Lederhosen of een Dirndl combineren, dat dan weer wel :sunglasses:

3 likes