Steinhart only

15 likes

Je kan de loupe eraf halen door 'm voldoende op te warmen denk ik zodat de lijm loslaat, maar dan moet je weten waar je mee bezig bent (zelf nog niet gedaan).

Jammer om te horen dat ie je niet bevalt. Ik dacht dat je de Ocean 39 GMT Premium tweedehands gekocht had, maar ik had niet goed genoeg naar de wijzers gekeken. Vind ik een prachtig model.

1 like

Durf ik zelf toch niet helemaal aan. Is idd de 42 en niet de 39. Vind hem denk ook mede door het formaat ook iets te opzichtig.

11 likes

Check, check, dubbel check voor ik iets bestel wat niet past.

Ik heb een “Ocean One Titanium GMT” in 42mm, daar wil ik graag een rubber band bij. Concrete vraag: gaat een “Steinhart Rubber strap new 22x18 mm for Ocean 42 and Ocean 44” passen? Aan de ene kant denk ik van wel want het is voor 42mm en dat is mjn Steinhart. Aan de andere kant heb ik een “Ocean One” en geen “Ocean 42” (of “Ocean 44”).

Ben ik dit nu aan het overdenken?

Aanvullend:
Eerlijk is eerlijk, ergens neig ik om een AliExpress bandje te bestellen om eerst te testen of rubber wel staat op dit horloge. Goedkoper dan origineel Steinhart (20 euro versus 70 euro) maar met AliExpress is er altijd twijfel over de pasvorm en de soepelheid van het rubber. Tevens lijkt het alsof er op veel AliExpress rubber banden passend aan een dergelijke kastvorm het Rolex logo gedrukt staat op de sluiting. Dat is sowieso niet gewenst.

3 likes

Dát is idd vaak, heb ik ook een keer gehad, ziet er dan niet uit :joy:

1 like

12 likes

Fijn dragend horloge dit.

12 likes

13 likes

11 likes

7 likes

Kreeg ik net in mn mailbox

4 likes

Mooi!

Mooie kleuren.

Maar wat maakt dit een Ocean 3 ipv een Ocean 1?
Bij de Ocean 2 zag ik gelijk t verschil aan de kast. Maar dit lijkt me gewoon n Ocean 1 GMT.
Of zie ik iets over t hoofd?

nieuw bandje? :sweat_smile:

Voor de compleetheid/informatie:
Antwoord van Steinhart is dat gelinkte band past. Het gaat puur om de 42mm kast en niet om de naamgeving.

Als extra tip: bestel geen rubber banden van AliExpress die Rolex look-a-like zijn. Alhoewel men veelal stelt dat Steinhart Rolex (en andere merken) nadoet, de banden hebben blijkbaar een andere aanzet. In andere woorden, het past wel maar de band sluit niet goed aan waardoor de band kan draaien tussen kast en lugs.

Onlangs de nieuwe Ocean one silver aangeschaft.

Eerder al had ik de Ocean one black gekocht.

Beiden natuurlijk met glas bodem en hand opwind.

Allebei zeer comfortabel om te dragen ondanks dat ze best zwaar zijn en de prijs is ook zeer netjes.

23 likes

Ziet er goed uit man

14 likes

12 likes