Steinhart only

De 39mm

Bevalt hij goed? :smiley: Ik heb begin dit jaar m’n OVM 39 verkocht (nu wel spijt).

2 likes

Uit het archief. :disappointed_relieved:

8 likes

Qua formaat perfect, maar gedragen heb ik hem nog niet. Ik moet de band nog op maat maken. De ovm 39 heb ik ook gehad. Daarvan vond ik de dial wat mooier qua structuur, deze dial heeft natuurlijk wel wat meer kleur.

Oh leuk dat je ze nu beide hebt gehad! Ik vond de OVM heel strak met de matzwarte dial. Hoe is het zwart van deze eigenlijk? Want ik heb het idee dat Steinhart vaak naar een beetje grijs-zwart neigt in plaats van echt zwart.

1 like

Deze is zwart, in ieder geval geen grijs zoals de OVM van een aantal jaar geleden.

1 like

Erg mooi! Jammer dat hij niet meer te verkrijgen is.:+1:t3:

1 like

Hij komt over 1 a 2 weken weer in stock. Dan krijgt Gnomon weer een nieuwe batch van Steinhart.

3 likes

heb nog altijd een ocean 2 premium black op overschot liggen,ook heel mooi zwart.

Welke kregen ze weer op voorraad, de vintage red of de vintage military?

Sowieso de Red 39. Maar het zal me niks verbazen als ze de OVM 39 ook weer binnen krijgen. Het is tenslotte geen limited edition.

1 like

Ik ben voornemens een 39mm Steinhart GMT pepsi te kopen met aluminium bezel. Iemand een idee of je hier nog een keramische bezel inlay op kan zetten?

Waarom niet direct met keramische insert kopen? Deze is onlangs uitgebracht.

Lange tijd kon je de bezel inlays los op de site van Steinhart bestellen voor 15 tot 30 euro. Daar zijn ze echter een paar maanden geleden mee gestopt. Je kan nu alleen nog je horloge opsturen naar Steinhart zodat zij de bezel vervangen. Ik weet alleen niet zeker of ze dan ook een alu naar ceramic willen vervangen of alleen 1:1. Ik heb de kosten ooit wel voorbij zien komen… Volgens mij rond de 80 euro?

2 likes

@Petteflet en @EdwinnB Mijn Pepsi 39mm ligt voor reparatie bij Steinhart (liep 240sec per dag achter en bezel zat muurvast vanuit fabriek). Ik heb gevraagd of ze mijn alu inleg bezel willen omwisselen voor keramisch exemplaar (zelfs opgegeven 100 pegels over te maken) maar kreeg de boodschap “Nein”. Dus of a) het past niet of b) ze doen het niet (meer)

Email antwoord was van afgelopen dinsdag; dus zeer recent.

2 likes

Aha duidelijk verhaal! Ik heb nog een topic gevonden op een Amerikaans forum waar het over de bezel inlays ging.

https://forums.watchuseek.com/f275/steinhart-no-longer-selling-replacement-bezel-inserts-5112327.html

2 likes

Heerlijk, die Duitse bondigheid.

1 like

Nou weet je nog niet of het praktisch niet kan, of dat ze het zelf niet willen.


Wat een leuk formaat

6 likes

Pff was er al bang voor idd toen ik zag dat de replacement bezels van de site waren gehaald. Is voor Steinhart natuurlijk ook aantrekkelijker om een compleet nieuw horloge te kopen als je wil upgraden naar keramisch.

1 like