Steinhart only

Ja, die is gewoon goed!
Mooi afgewerkt en geschroefde schakels. solid endinks en halflinks. ! van de betere bracelets in deze prijsklasse. Je kunt r voor dat geld niet veel beters voor vinden en kwalitatief een aanrader.

2 likes

Niet in bezit, maar hoop er toch nog eens 1 te kopen: Steinhart Racetimer. Looks like een Tudor heritage chrono, maar dan betaalbaar (1k vs 4k). Overigens zie ik die hier nog niet (veel) langskomen.

(en dan in een Toyota Auris rijden :slight_smile: )

3 likes

wow die zijn mooi…

Ik vind het nog lastig kiezen.
Blauw is leuk, bruin bijzonder, zwart gewoontjes.

Maar wel op staal, of tenminste een ralleyband erop.

1 like

Blauw :ok_hand:t3:

Ik zou alleen de ocean one met alu bezel en zonder cyclops nog overwegen:

1 like

Zwart is inderdaad gewoontjes voor die Racetimer, maar wel mooi hoor.
De blauwe springt er echt wel uit.
Leuk model, vind niet dat hij zo erg lijkt op een Tudor Heritage (Even moeten checken). Als deze vergelijking door zou gaan voor sommigen, dan kunnen er wel meer vergelijkingen gemaakt worden. Dan kunnen we enkel naar de grote merken beginnen kijken en al de rest eronder als vergelijkingen zien. vind dit wat overdreven allemaal. Wellicht gevoed door de eigenaars van grote en dure luxe horloges. Beetje elitair gedrag misschien, maar heb er wel begrip voor, part of human beings…

Ik ben te onbekend met het > 4000 € marktsegment, voor mij is elk horloge dat ik bekijk dan ook meestal een eigen model, geen copy of “hommage” naar een duurder merk. Noem het onwetenheid, maar hier zit ik niet mee in, het voelt alvast veel aangenamer aan.
Mocht ik alle modellen van de grote merken kennen (waar ik overigens niets mee zou zijn, daar niet voor mijn portefeuille) zou ik misschien ook beginnen vergelijken en me er niet prettiger door gaan voelen. Het zou dus geen meerwaarde zijn, al heb ik wel begrip voor iedereen die dit wel doet en dit ziet als een meerwaarde voor hun hobby-beleving, ookal kunnen ze het niet betalen. Mijn mond valt namelijk ook open als ik een Ferrari hoor en zie langsrijden, vooral dan met de iets ouders meer karaktervolle Ferrari modellen (Testarossa, F40, Enzo, en ja ook het kleine maar Ubersexy 308 GTS model bekend uit de oude Magnum-serie)

1 like

toch wel met race-uitlaten ? :smiley:

1 like

Kwalitatief degelijk. Maar ik vind de bandaanzet wat ver uitsteken. De band buigt niet mooi mee met mijn pols.

2 likes

Vandaag opgehaald, geruild tegen mijn HLFE.

15 likes

Prima ruil naar mijn mening. :+1:t3:

2 likes

Welk model heb jij dan? Bij de Ocean 1 39mm buigt hij juist direct vanaf de kast mee. Die heeft niet een endlink met een starre centerlink.

Eens!

Prima deal, proficiat.

2 likes

Mooie Steinhart.
Veel plezier er mee.:heart_eyes:

De hfle. Weet alleen niet meer of die dezelfde kast en band heeft.

1 like

Dat vermoed ik dan niet. Bij de ocean one valt die juist mooi vanaf de lugs naar beneden.

1 like

Flieger im Zug

3 likes

Hier nog even cross posten :sunglasses::sunglasses:

13 likes

My first Steinhart :wink:

image

22 likes