Ik heb de OVM 1 en draag hem eigenlijk alleen op staal. Eerder wel op leer overigens, maar gezien al mijn andere horloges ook op leer zitten wisselt staal wel lekker af. Het geheel is wel wat aan het gewicht. Ik vind nato of zulu in het algemeen niet mooi.
Niet teveel opwinden met dit mechanisme. Gewoon even aanslingeren met wat polsbewegingen, tijd instellen en dragen.
Ik heb ook erg moeten wennen toen ik de stalen banden van mijn Seiko Monsters, BFK en Tuna verving door een licht zulu bandje.
Je mist op dat moment een soort van tegenwicht voor de klok en dat wordt nog eens versterkt doordat je klok door de dubbele nato band onder de kast hoger op de pols ligt.
Doordat ik de natos en zulus wat strakker draag dan de stalen band ben ik er aan gewend geraakt.
Ik draag nog steeds staal en rubber, weinig leer, maar door de eindeloze kleurvariaties en de lage prijs zijn de nato’s zeker in de zomer nu mijn favoriet.
Ik vind het oneerbiedig gezegd in de meeste gevallen geen gezicht, zo’n NATO. Horloge komt veel te hoog op je pols te zitten.
Het wordt mijn eerste keer, dus ik ben benieuwd. Misschien staat het inderdaad niet, misschien wil ik wel niet meer anders. Ik moest het gewoon eens proberen? Ik vind het namelijk wel tof dat er zoveel keuze is met NATO’s.
Het is misschien niet voor elk horloge geschikt, maar ik vind het vaak wel goed staan.
Ik heb zelf ook 2 horloges met een nato band.
Ze zijn binnen! Ik heb uiteindelijk gekozen voor Cheapestnatostraps, de Premiums, omdat ik er 2 wilde bestellen maar net geen leuke 2e vond bij de forum-sponsor.
Dit is de kleur brons, glanzende hardware. De zwarte is voor op de Nighthawk en heeft matte hardware.
Wat helaas niet zichtbaar is op de foto’s, is dat het nylon zelf ook een licht glans heeft. Ik ben in elk geval fan van het fenomeen Nato!
Krijg je de zwarte wel op de Nighthawk? Mijn ervaring is dat die heel weinig ruimte biedt tussen de kast en de spring bars… succes!
Dat zal wel lukken denk ik. De truc is eerst de Nato er in te leggen en daarna de spring bars er in.
Nog een foto;
Op de Steinhart staat ie in elk geval prachtig!
Heel mooi! Veel plezier ermee!