Stelling! Rolex quartz moet terug!

Dat gat hebben ze al, ze vullen het alleen niet…

Met dank aan Gérald Genta.

2 likes

Zenith kan dat beter :star_struck:

11 likes

Dat durf ik betwijfelen, de Royal Oak werd in 1972 gelanceerd en volgens mij was de integrated bracelet trend toen al even bezig. Denk dat het wellicht juist andersom geweest is.

Ik geloof niet dat ik je snap, maar volgens mij is Genta verantwoordelijk voor deze kastvorm uit de jaren ‘70. De Rolex 1530 komt uit die tijd, evenals de Audemars Piguet Royal Oak (1970), IWC Ingenieur (1976); Patek Philippe Nautilus (1976) en dat zijn, voor zover ik weet, allen ontwerpen van Genta.

image

Nee toch; geen Quartz.

2 likes

Het is zeker een mooi betrouwbaar uurwerk. De mijne is van 1979 en loopt foutloos. Kosten voor het plaatsen van een nieuwe batterij incl. mini-service was €115 (bij de officiële Rolex-dealer).

5 likes

Rolex is niet gek.
Quartz is goedkoper, groot deel van de Rolex kopers willen geen goedkopere horloges, hoe goed ze ook zijn. Omega doet het wel, en bam! worden gelijk niet meer serieus genomen als premium merk.

Dus. Rolex gaat nooit meer terug naar Quartz.
En dat is jullie eigen schuld. Altijd maar duur willen doen.

Denk ik hè! Just an opinion

2 likes

Volgens mij was deze kast vorm er ook al voor die specifieke ontwerpen van Genta, dat is wat ik bedoel te zeggen. Het is meer gewoon een typisch eind 60’s / 70’s iets. Royal Oak was toch in 1972 gelanceerd pas? Ik denk dat Genta zich heeft laten inspireren door de trends die er op dat moment gaande waren, afstappen van de traditionele ronde kastvorm.

1 like

Ik zou het toch wel zien als een bewijs van kortzichtigheid en onvermogen als een Rolex met deze kastvorm ineens een nieuwe best-seller zou worden. Ik denk wel dat het zou gebeuren, maar is wel een teleurstelling aangezien er veel serieuze alternatieven al op de markt zijn. (Maarja… geen Rolex)

:rofl: :joy: …haha, dat dus! :wink:

Ps een goeie quartz is zo gek nog niet. Maar ben het eens met wat voorgaande reacties, vooral het kast-/bandontwerp van de OQ waren erg aansprekend. Die mogen van mij wel terug komen in de line-up van het kroontje.

Die is er ook, vrij zeldzaam maar beter te duur dan niet te koop

1 like

Oh echt?

Is het toevallig de

?

1 like

Nee, 1630

2 likes

ahh, een tweede ref.

Oh die is wel tof zeg!

1 like

Han is as we speak aan het googlen of deze ook in volgoud bestaat.

2 likes

1530 is staal met oyster-band
1630 is staal-goud met de oyster quartz-band (soort van hoekige jubilee-band in two-tone)

1 like

Ja. Een gouden OQ met een automatisch uurwerk trekt me ook wel, maar ik ken de mogelijkheden hiervan niet.

1 like

Bestaat niet denk ik. Er staan een aantal two-tones op C24 (meeste in de VS).

Allemaal in dezelfde kleurstelling, volgoud lijkt er niet in te zitten, hoewel het aanbod van C24 natuurlijk ook niet per se een volledige weergave van het Rolex assortiment is.

Maar ik denk dat de kans niet zo groot is.

1 like

Dat is geen voordeel en dan gaan ze het “Tudor” noemen.