En ? zit hier nog een leuke anekdote aan vast?
Ja volgens mij wel. In Belgisch Kongo was dat dacht ik. Lang geleden. Ik kwam pas later ingevlogen omdat ik na een aanval van een haai op Sipadan, wat moeizaam herstelde. Omdat ik nog onder de pijnstillers zat heb ik er niet zoveel van meegekregen. Hoe het in Kongo ging weet @jotun nog wel.
Kinshasa, praat me er niet van. ik heb daar met kindsoldaten gewerkt die volwassener zijn dan de meeste mensen hier
Het is nog steeds nek aan nek. Spann0nd!
Oh ja Tot morgen 18:30 de tijd om te stemmen!
Gezien ik nog wat opmerkingen heb gekregen over de inzending van @anon50762135 zal ik het hier ook nog een keer toelichten, Mocht je willen weten hoe het zit,
Klik hier voor toelichting
Ik zal mijn hele gedachtegang maar meenemen;
Ik zie Candide in de fotowedstrijden vooral veel comments plaatsen en over het algemeen weinig aanstalten maken om zelf iets in te zenden.
Zo ook bijvoorbeeld de comment in deze editie:
Weet ik veel dat de beste man blijkbaar afgelopen week in het bezit is gekomen van het horloge op de foto en daarmee een inzending maakt. Is dat een excuus om hem niet mee te nemen in de selectie, zeker niet!
Maar dit in combinatie met de positie van het horloge op de foto en het van internet geplukte 007-logo, dacht ik dat het horloge ook een knipsel was van een plaatje van internet. Hoe kan ik dat nou denken? Nou, als ik dit zelf doe met een paar internet knipsels van de eerste plaatjes die ik tegen kom lijkt het er m.i. op:
Doe daar bovenop dat er een grote middelvinger op het plaatje staat en dan denk ik dat het gewoon een niet serieuze Photoshop inzending is, overigens wel met een leuk idee.
Onterecht? Achteraf zeker. Candide zijn schuld? Verre van. Gewoon een honest mistake van mij.
En ik snap best dat dit het probleem niet zozeer is, maar meer dat ik het niet even heb geverifieerd. In the moment was mijn redenatie hiervoor “Als ik alle inzendingen nog een keer moet PM’en ben ik nog wel even bezig”, dus heb ik op basis van de regels een andere inzending gekozen. Achteraf gezien had ik alleen @anon50762135 wel even kunnen PM’en, omdat het een kanshebber zou zijn. My bad, het is al geschied.
Dus excuses en alsnog credits naar je foto @anon50762135. Koop je niks voor, maar ik kan er niks aan veranderen. Ik zal wel in het “fotowedstrijd-misdadigers” strafhoekje gaan zitten bij @Switch en de culinaire foto van @koekoek
Nou iedereen, doe met deze info wat je wilt, I get it als je dit pure onzin vindt. Nu weer door met de spanning in het programma.
Fijn. Gedane zaken nemen geen keer enne het is ook niet zo dat je iemand de hoofdprijs in de loterij ontneemt, het was een foutje; klaar! Laten we stoppen met deze ‘ruis’. Over tot de orde van de dag, svp ook @anon50762135 want iedere reactie roept weer een tegenreactie. Doe het anders even via PB dan hebben de andere deelnemers er geen last van.
PS …
Waarvoor dank. Ik heb mijn respons ook maar even verstopt.
klik
Ik heb aan een stuk of 5 challenges meegedaan en er eentje gewonnen. Thema: Japan. Verder heb ik naast alle onzin ook talloze inhoudelijke feedback op inzendingen gegeven en sta ik volgens mij redelijk bekend als fotoboy
Die volg ik wel, ik ben zelf ook zo achterdochtig als wat.
Of omdat ik de enige foto had ingestuurd waar je twijfels over had.
Aanvaard en dank. Kan gebeuren.
In dat strafhoekje zit ik ook, want ik heb @koekoek toen aan de overwinning getopict.
Oh en de groeten van James:
er komen veel woorden in me op als ik aan jou denk, maar fotoboy staat niet bij de eerste 10
Ik ben het gewoon met je eens. Had 'm ook niet geselecteerd.
@ ide
Ja en nee, als je inzoomt op het horloge van de foto van Ide dan zie je dat de zijkant van het horloge, waar de huidskleur van de vinger op reflecteerd ook grijs is. Dit is een effect van het gebruiken van de HSL curves in Lightroom. En dat krijg je niet wanneer je een perfect belicht horloge van google plukt en die er overheen plakt. Tenzij je natuurlijk het horloge plakt, alle lagen samenvoegt en dan met de brush in fotoshop handmatig een laagmasker aanmaakt voor zwart wit. Maar @anon50762135 kan beter fotoshoppen dan dat dus ik denk het niet.
Ik snap je twijfel, maar idd:
@FransT heeft mazzel. Iedereen die op zijn foto stemt, stemt ook op 14 en dus blijft die op voorsprong. Ook een mooie foto hoor, maar we gunnen het Frans zo.
Bingo.
Ik kan helemaal niet Photoshoppen. Het programma zit wel in mijn Lightroom abonnement maar ik heb dat programma nog nooit aangeraakt. Mijn fotografiegenres zijn straat, documentair- en af en toe (straat)portretfotografie waardoor ik Photoshop helemaal niet nodig heb, dus ik houd het gewoon bij Lightroom. Wel heb ik een vriendinnetje van mij gevraagd om dat 007 logo er even in te joepen omdat ik bang was dat mensen de foto anders niet snapten.
Maar dank voor de complimenten.
helemaal niet? dat verbaast me dan wel weer. Ik fotografeer pas een paar weken maar ik photoshop denk ik al bijna 10 jaar. Dat begon wel als het plaatsen van explosies in vakantie foto’s enzo maar het wordt steeds subtieler
Lightroom gebruik ik nu ook een jaartje of langer denk ik. Maar dat is ook echt doodsimpel
Och ja dat zal best, maar ik met m’n kleurenblindheid ga dat grijze stukje nooit ontdekken
Maar prima gezien
Ik heb het simpelweg niet nodig voor het soort fotografie dat ik doe en het soort foto’s dat ik nastreef. Als ik foto’s nabewerk, dan ben ik in een minuut per foto klaar normaal gesproken: dan trek ik een beetje aan de belichting, breng wat terug uit schaduwen, trek hooglichten iets terug en punch soms wat contrast. Als je meer moet doen dan dat, dan was je foto gewoon niet goed.
Photoshop en Lightroom zijn allebei doodsimpel voor snelle edits en allebei ingewikkeld als je er wilde dingen mee wilt doen.
Tenzij je een specefieke kleur naar voren wil brengen, zoals goud. dan moet je iets aan de kleursliders gaan trekken