Stemmen HF Fotowedstrijd #39 - BOKEH

Hoe heb je deze foto precies gemaakt?

Ik heb mijn horloge in een kleurig (wijn)glas (what else) gelegd, een foto gemaakt en deze bewerkt.

Dit is het origineel

En daar een filtertje overheen gegooid

3 likes

Das ook stilletjes aan afgezaagd zeg.

Aha. Replicabokeh. :joy:

1 like

Nee joh: geïnspireerd op

2 likes

ezgif.com-gif-maker (1)

sommige grappen worden alleen maar leuker als je ze herhaalt

2 likes

1,3 en 10 …Maar omdat foto 3 qua opzet er bovenuit steekt, heb ik maar 1 stem uitgebracht. Sorry 1 & 10 :wink:

1 like

Vind het orgineel erg gaaf!

2 likes

De term bokeh is bij de meeste foto’s wel heul ruim genomen :grin:

1 like

Dit versta ik onder bokeh

Edit: ik ben echt aan het knoeien geweest met dieptescherpte en tegenlicht om zoveel mogelijk bokeh in het plaatje te krijgen, wel een beetje zuur dat er allemaal filter gedoe wel doorkomt en ouderwets ambacht niet eens wordt herkent…

6 likes

Bokeh op de foto krijgen met een horloge is lastig vanwege het kleine formaat van het horloge.

Dit is echte bokeh

6 likes

Ik kreeg er ook geen scherpte in zonder meteen de bokeh te verliezen.

1 like

Deze was ook nog wel leuk geweest.

2 likes

Kan wel hoor. Met de juiste lensjes.

Zoom maar eens in/klik er maar eens op. Scherp zat:

6 likes

Voor mij is bokeh vooral het licht wat breekt in bolletjes. Niet alleen de scherpte die in de diepte vervaagd maar vooral het effect wat dat op het licht geeft. Dat is wel echt lastig voor elkaar te krijgen op een klein oppervlak.

3 likes

Zoiets?

7 likes

Exact dit… Alleen mocht het horloge niet om de pols en heb ik geprobeerd om het effect op het oppervlak van het horloge zelf te bereiken…:joy:ach ja,. Ik ben niet de eerste geniale kunstenaar die geen erkenning krijgt in ons calvinistische Nederland

1 like

Ah. Een persoonlijke definitie. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat is er een onderdeel van. De bokehballs. Niet te verwarren met pokebowls.

3 likes

Ja, gelukkig wel. Anders had ik ook met een foto gekomen waar mijn horloge scherp en mooi uitgelicht en midden in het kader staat met daarom heen enige vervaging.
Ik ben nu lekker in de weer geweest met lampjes, macro ringen en omgedraaide lensjes

1 like

Haha dit. Van bokehlicious is in dit topic maar zeer weinig sprake. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kenners zien dat heus wel. Maar of je dan ook wint… :upside_down_face:

3 likes