Stemming tijdelijk opgeschort! Verkiezing mooiste horloges op het Horlogeforum.

:joy: :hedgehog: :point_up_2:t4: nooit deze foto veranderen :smiley:

7 likes

Hirsch !

1 like

Nou vooruit dan, de Casio F-91W :smile:

14 likes

Winnaar !

1 like

Nog een poging: Heuer Autavia van 1972

31 likes

Hi jongens,

Ik heb wat leuks en bijzonders om toe te voegen.

Rolex heeft vanaf ongeveer 1960 tot in 1967 gilt dials gemaakt voor de 1675 GMT-Master (a.k.a. de Pepsi). Dit zijn op zichzelf al vrij zeldzame stukken.

De Pepsi bezel inserts die Rolex gebruikte, werden geproduceerd in batches. In een van die batches is er een fout opgetreden in de chemische samenstelling van de verf, waardoor het rood verkleurde tot hard-roze. Dit zijn de zogenaamde Fuchsia’s / Pink Panthers / Pink Ladies. Deze batch is in de tweede helft van de jaren 60 geproduceerd en gebruikt in de GMT’s.

Er is dus een hele korte periode van overlap, waarbij er Gilt dial GMT’s werden geproduceerd met ‘foutieve’ fuchsia bezel inserts.

Dit horloge komt uit die specifieke periode. Het is een Rolex 1675 GMT-master met Gilt Dial en een Fuchsia / faded jeans-blauwe bezel insert. Geproduceerd in 1966.

De foto’s komen helaas niet echt in de buurt van het spectaculaire effect dat de gilt wijzerplaat en bezel hebben in het echt.

43 likes

Moest natuurlijk er 1 kiezen. Dan wordt het mijn IWC Portugieser Automatc:

22 likes

Zou een leukere contest zijn als men een horloge van een ander forumlid nomineert imho :upside_down_face:

5 likes

Nooit gezien! Leuk :+1: ,Maar wel een tikje “fout” he? :joy::joy:

:joy:

ja, hij staat het beste met een Hugh Hefner outfit

3 likes

Ik keur mijn actie van afgelopen vrijdag af en schaam me diep.
Bij deze alle lof wat je bereikt hebt !!
Een eigen horloge maken vergt zoveel expertise en doorzettingsvermogen laat staan de
talloze uren die je moet combineren met de rest (privé en zo).

Machiel, ik weet nog hoe trots je was toen je de onderdelen etc. van de
de Marie-Elise aan ons liet zien afgelopen december. Het resultaat mag er zijn :ok_hand:

Nogmaals mijn diepe spijt.

13 likes

Deze al voorbij gekomen? Double quickset day date 18238, in het klassieke 36 mm formaat. Plaatje hoor!

35 likes

Dan wordt het voor mij de Sinn 556i Perlmutt S. Het is de eerste en de enige hier op HF dus een pluspuntje in mijn boek :wink:
Al is de El Primero in mijn ogen wel de mooiste @tijdig
Maar ik zal wat plaatjes van stal trekken om mee te dingen naar een eervolle vermelding als deelnemer. Meedoen is belangrijker dan winnen :joy:

20190310_205433|375x50020190118_210022

21 likes

Ik breng mijn Vacheron Constantin Overseas Dual Time in😃

21 likes

Heel gaaf!! Deze staat ook nog op mijn wensenlijstje!! Enige wat ik Rolex “kwalijk” neem is dat ze de wijzerplaat uit de Bloodhound SSC niet 100% 1 op 1 overgenomen hebben maar de 3/6/9 af hebben laten wijken. Had hem HE-LE-MAAL perfect gemaakt voor mij.

1 like

Hele gave prestatie!! Super dat dit in ons kleine landje mogelijk is, door mensen met passie en doorzettingsvermogen! Heb al bij veel NL merken een kijkje mogen nemen, en volgens mij is Frank recent bij je langs geweest (Van Monochrome :slight_smile: ) maar doe ik dat als het een keer uitkomt dunnetjes over :wink:

Complimenten voor je werk, ziet er fantastisch uit. En helaas, kop boven het maaiveld uit roept ook negativiteit op soms. Laat je daardoor niet ontmoedigen in ieder geval, azijnpissers zullen er altijd zijn.

Gr, Robin.

Die dial ! Blijft me verbazen…
On-f*cking-ge-love-lijk !!!

1 like

Zou mijn Omega Seamaster 120 enige kans maken?

f89d28b84ad1743dc47a5148e67c00fdee59528d

22 likes

Dank je, hij is ook schitterend en je moet hem in het echt zien voor het beste resultaat.

2 likes

Topper dit topic - complimenten aan TS. De enorme variatie en kwaliteit die hier voorbij komt zie ik in geen enkel ander topic zo sterk, dus ben ik echt eventjes zoet geweest.
De mooiste heb ik er nog niet tussen gespot - maar dat komt vooral omdat ik nooit zo gebrand ben geweest op zo´n thema, sorry…:roll_eyes:
Maar ik stem dus op het topic zelf vanwege het feit dat alle smaken en wansmaken er aan bod kunnen komen! Thanks aan allen

5 likes