Stowa Flieger - NATO parade

Grappig,is voor mij juist een plus.

Nog voordat ik mijn Stowa in huis had wist ik al dat het een geschikt horloge zou zijn voor Nato bandjes.
Ik heb hier via de rubriek Horlogemarkt een paar leuke deals kunnen scoren … met dank aan @Royce en @BG1

Degene die een horloge ontworpen voor het leger (Luftwaffe) en NATO parade aan dit moesten denken hebben het dus mis :joy:

Ik bedoel natuurlijk de Nato horlogebanden :slight_smile:

Ik heb net alle bandjes geprobeerd en moet zeggen dat ze eigenlijk allemaal best goed staan:

6 likes

Heel mooie flieger … maar van die nato’s ben ik niet zo’n fan (zeker niet op een flieger) …
Of is dat al met het oog op moeten ‘ditchen’ :wink:

Ik vind een nato op een flieger niet staan. Ik vind nato’s uberhaupt niks, maar dat is persoonlijk. Vanwege functionaliteit kan ik een MN strap dan weer wel waarderen. Maar da’s niet echt een nato.

Voor jouw vintage zou ik eerder een mooie bijpassende leren vintage band kopen. Het blijft een kwestie van smaak uiteraard :smile:

Het blijkt inderdaad een kwestie van smaak :grin:

De MN strap kende ik nog niet maar heeft toch ook wel een hoog Nato gehalte.
Er zullen t.z.t. nog wel want andere straps bij komen en een vintage leer zou daar best tussen kunnen zitten.

Dat ik nu al 10 Nato’s heb was omdat ik meteen al 9 stuks tegelijk kon kopen voor een leuk prijsje.
Door de foto’s te maken kan ik op mijn gemak laten inwerken welke ik het best vind staan. Het mogen wel minder worden maar er blijven zeker een paar in in de collectie :smile:

Sinds ik mijn horloge eind december heb ontvangen had ik de indruk dat die te snel liep.
Maar omdat ik die niet continue droeg en regelmatig stil viel (en heb wel eens gelezen dat een niet volledig opgewonden veer sneller loopt) kon ik het niet goed controleren.
Vanaf februari gedurende 2x een langere periode van meer dan een week de timing gemeten en elke dag continue gedragen.

Ik meette gemiddelde afwijkingen van 35-40 sec/dag te snel terwijl er ook een keer 2 dagen achter elkaar op bijna 0 seconden afwijking zat … vreemd.
In overleg met Stowa terug gestuurd en zij hebben nu na controle het horloge gereinigd en opnieuw gesmeerd.
Ik ga er dus even van uit dat het uurwerk uit elkaar is geweest.

Ik had het horloge verstuurd in een kartonnen doosje formaat DVD doos en kreeg vandaag het horloge retour in een mega doos … zou er een Stowa wandklok in zitten … ???

De komende tijd zal ik de timing in de gaten houden maar ik mag op zijn minst verwachten dat die nu wel binnen de specificaties van een ETA 2824-2 TOP uurwerk blijft.

Het horloge is 4 weken weg geweest dus door Stowa in 3 weken afgehandeld.
Gelukkig is die net op tijd terug want maandag ga ik voor mijn werk naar ons hoofdkantoor in Neurenberg voor een internationale meeting.
De laatste keer in oktober leuk kontakt met een 3-tal USA collega’s waarvan eentje ook redelijk horlogegek is. Hij droeg een Mondaine en heeft ondertussen ook een Glycine thuis liggen.
Toen hebben we het over mijn in bestelling staande Stowa gehad dus zou zonde zijn als ik komende week zonder Flieger om de pols rondloop.
Gelukkig wordt deze teleurstelling mij nu bespaard :wink:

2 likes

Dat Stowa valt me best wel tegen.

Ook ik had de 90-jaar-jubileum uitvoering besteld. Al half december, en zou begin februari geleverd worden. In het begin was het contact goed, dat het geld ontvangen was en bedankjes enz enz. Ook veel spam in de mail elke keer.

Maar het horloge (van dikke € 1100) was er begin maart nog niet, en je hoorde niets.
Dus maar naar de bekende weg gevraagd, en ik kreeg te horen dat het nog wel een paar weken kon duren, iets met de wijzerplaten of zo… iig slechte communicatie.

Toen heb ik de order maar geannuleerd, was geen probleem en het geld was ook zo terug.

Nu lees ik bij jou dat het horloge slecht afgeregeld/oid was, mag toch niet gebeuren met horloges in deze prijsklasse. Heb wat 2824-kalibers in de collectie en die lopen zonder uitzondering allemaal prima, en allemaal in horloges die stukken goedkoper zijn dan de Stowa.

Voor een topgrade,wat het volgens mij bovenstaande Flieger is,is het helemaal beroerd

Het is al weer een tijdje geleden dat ik de vraag aan Stowa had gesteld en antwoord gekregen maar was het vergeten ook hier nog te melden.

In december 2017 had ik geschreven dat de uitvoering die ik heb (met logo - zonder datum) beschikbaar kwam door een foutje van de wijzerplaat leverancier.

Ik was benieuwd hoeveel van deze uitvoeringen uiteindelijk geleverd zijn t.o.v. de wel geplande uitvoering (met logo - met datum) van de 90 stuks.

Uiteindelijk blijkt het ongeveer 50/50 geweest zijn (Stowa noemde 40-50 stuks) van de uitvoering met logo - zonder datum.

Zo heb je blijkbaar een gelimiteerd aantal van een Limited Edition :grin: