Stuckx The Bull's - ze zijn bijna allemaal binnen!

Niets moet natuurlijk, maar als je iets wilt lanceren zorg dan dat je enigszins origineel bent.

Waarom zou je altijd origineel moeten zijn ? Ik ken maar weinig ontwerpen ( in de categorie betaalbaar ) die je niet op een of andere manier aan een ander horloge doen denken. Ik heb liever een ontwerp wat me aanspreekt met ook evt. stijlkenmerken van andere horloges dan een origineel ontwerp alleen maar het feit dat het origineel moet zijn.

1 like

Kijk eens naar Steinhart, Parnis of Magretteā€¦ al wat ik zie zijn ā€œhommagesā€ ofwel kopieĆ«n van bestaande horlogesā€¦ ze verkopen goedā€¦ omdat velen ā€œthe real thingā€ niet kunnen of willen betalenā€¦

ik beschouw the Bull niet als kopie of hommageā€¦ je hebt ā€œgewoneā€ chronoā€™s , met de pushers aan de zijkant, en Bullheads met de pushers aan de bovenkantā€¦

zou je echt origineel willen zijnā€¦ maak ze dan met de pushers onderā€¦ :smile:

2 likes

Vind de Stucken een stuk leuker dan de Omegaā€™s :grin:

Erg mooie bullhead.

Het lastige is dat ik al meedoe met de Helgray Silverstone (ook vintage racing chrono mecaquartz klokje) dus het is een beetje te veel van het goede.

Ach, ik schrijf me ook wel gewoon in. Maak ik er desnoods weer een Hunger Games van :wink:

1 like

Dan vond ik je idee van die lanyard aan de bovenste lug toch beter Arie :smile:

Thanksā€¦ ik heb 't inmiddels ook aan Stephan doorgegevenā€¦ dus wie weetā€¦ :)ā€¦

't moet dan wel een soort Lus worden of een soort korte Natoā€¦ dat ie wel aan 2 pennen vastzitā€¦ maar daar is vast wat op te verzinnenā€¦ :smile:

1 like

Erg mooi. Eigenlijk al geskipt omdat deze ik dacht dat deze alleen quartz zou zijn. Toch maar even in de gaten houden :slight_smile:

Ik zal met genoegen intekenen op Ć³f een blauwe Ć³f een witte (Panda)

1 like

Ah, ik zag dat de Bull hier besproken wordt. Leuk. Ik kom hier niet zo vaak ivm drukte en het bijhouden van de overige social media. Keuzes, keuzes. Ik wil ook niet ongevraagd commercieel posten. Zal vast ergens tegen de regels zijn. Mochten er vragen zijn, help ik graag. Jullie weten me wel te vinden. Stephan

7 likes

Hallo Stevo Leuk dat je reageert. Wat is er nu met de infinite eight gebeurd? Gaat die er nooit komen?

Die was eigenlijk geheel klaar voor productie. Het aantal pre-ordes viel fors lager uit dan we op basis van alle reacties hadden verwacht. We hadden de keuze tussen doorgaan en een hele hoop geld riskeren kwijt te raken, of door te pakken op een model waar meer animo voor was: The RocK. Dat laatste hebben we gedaan. De Infinite 8 is niet uit ons systeem verdwenen. Of hij in dezelfde vorm ooit gemakt wordt? Waarschijnlijk niet. We hebben al wel een hel spannend concept klaar staan gebaseerd op de kast en design elementen van de Infinite 8. Voor nu concentreren we ons op de productie van The RocK (na wat vertraging door wijzerplaat leverancierswissel nu bijna klaar voor sign-off) en The Bull. Die gaan we via KickStarter aanbieden. Dat platform heeft voor- en nadelen, maar lijkt goed te passen bij dit model en de prijsklasse. Bovendien komt de grootste interesse in dat model vanuit Amerika. Hoe leuk Nederland ook is, het is een relatief kleine horlogemarkt. Met Stuckx kijken we nadrukkelijk buiten de grenzen. Dat kan tegenwoordig gemakkelijker dan vroeger. Met de automatische chronograaf hebben we als micro merk bovendien een geweldige primeur. Dat uurwerk is volgens kenners technisch een betere keuze dan de obligate maar vertrouwde 7750. Kostprijs is eigenlijk gelijk, maar van Seiko krijgen we de ondersteuning die we willen en men behandelt ons als volwaardige klant, niet als een muis die vertrapt of genegeerd kan worden door Zwitserse Horloge-Goden. Dat voelt toch even net anders. We gaan voor een lange termijn relatie. Het VK uurwerk dat we voor de andere Bull modellen gebruiken is een prettig ontwerp met mooie combi van quartz, mechanisch gevoel van de pushers, een centrale chrono hand die met 5 bps beweegt en een langzame flyback ipv het kenmerkende ā€œPLONGā€ van andere quartz uurwerken. Ik kan niet wachten totdat ik de samples in handen heb. Iets langer dan een week nog vermoed ik. Spannend hoor!

8 likes

Al iets meer bekend over de tijdsplanning mbt The Bull?
Ik begrijp dat er op FB soms updates zijn, maar ben zelf FB vrij.

Als het volgens planning loopt verschijnen ze eind juli op Kickstarter.

Daarbij, je kunt je op hun site ook abonneren op de nieuwsbrief, erg handig voor ons feestboeklozen :smile:

heb net een mail gehad vanmorgen. Dus de updates komen regelmatig via de nieuwsbrief. Inderdaad gewoon even abonnerenā€¦

Had ik rond de middag gedaan, blijkbaar net te laat. Geduld dus.

Pfff, dit wordt toch moeilijk om aan te weerstaan, ik ben mā€™n wederhelft al aan het informeren dat ik toch eventueel graag voor de NE88 auto :scream: wil gaan ipv de meca-quartz

foto is van de Stuckx FB-pagina afkomstigā€¦

1 like

Ik heb maar even ge-subscribedā€¦ mechanisch spreekt me qua uurwerk aanā€¦ maar vind de subdials op 3 en 9 veeeel mooier. Die gaan we dus maar eens overdenken :smile:

Prijzen zijn lang niet gek. Mooi merk heb ik het idee.

Hij is live. Binnen vijf minuten 35% funded!

6 likes

Komt helemaal goed met stuckx!