Ik vond die tiktik erg charmant, en het was een veel mooier uurwerk qua constructie, dus ik vind het jammer dat ze niet alleen door SU minder gebruikt worden.
Dacht dat seagull gestopt was met het extern verkopen.
Inderdaad wel mooi qua constructie. En een mooie historie ook, Zwitsers.
Ze zijn gestopt met stuks-verkoop. Volgens mij is de minimale afname nu 10 duizend stuks. SU gaat wel door met Seagull en heeft zelfs een bespoke versie, met zwarte main plate op de laatste versies van de Series01.
Te herkennen aan de ‘B’ in het movement nummer.
Wellicht wel de mooiste SU in mijn beleving. De meerprijs voor het uurwerk vind ik wel weer fors, maar goed dat is voor ieder om zelf te bepalen natuurlijk. Gebruikt zijn die SU’s in ieder geval niet tot nauwelijks goedkoper lijkt het.
Toch denk ik wel dat dat gaat zakken. Als je nu kijkt op de site van SU zie je dat veel modellen gewoon te bestellen zijn, waaronder die zalm Series03. Dat was hiervoor natuurlijk wel anders.
Laten we het hopen. Inkoop horloges niet vanwege de restwaarde/investering, maar ik wil ook niet altijd met open ogen een bak geld weg smijten.
Hoe vallen deze qua formaat?
En zit je nog met douane kosten en zo als je deze besteld?
Qua formaat zit hij goed vind ik. Heb een niet al te grote pols. Bijna alle SU zitten bij mij prima qua format. Ik heb over het algemeen horloges 39/40mm.
Ja, je moet wel invoerrechten betalen als je via SU besteld. Er zijn naar mijn weten geen EU winkels die ze verkopen.
Dank je wel. Ben eventueel aan het kijken naar de Mint Ch0c Chip (Gen3). Erg gecharmeerd van
Die is echt heel vet. Vind zelf ook de Desert Sky heel mooi!
Die is inderdaad ook erg mooi
Dat ![]()
![]()
![]()
Dat vind ik ook ![]()
Is het zo dat je het horloge iedere dag moet opwinden?
Ik denk dat tie twee dagen ook wel zou halen maar anders ja. Ik geloof dat de specs 45 of 50 uur zeggen