Stukje springbar vast in closed lug: welk gereedschap?

Alleen jarretels. Geen blote dame erin, wij doen overigens alleen de grotere maten. Waar andere stoppen beginnen wij.

Dat was in Utrecht. Ik klopte wel vaker aan met dat soort kleine klusjes en altijd prima geholpen daar mee voor 5 of 10 euro.

http://www.wiegandbrussjuweliers.nl/

1 like

Wij beginnen bij 68. Heb wellicht nog 54, maar dat valt buiten de doelgroep.

Dan zou ik er meteen voor naar Utrecht rijden, gezellig wat drinken aan de grachten en met een opgelucht gevoel weer naar huis. :+1:

Dank voor de tip!

Vostok met 18 mm lugs.

Stalen kast?

Denk het wel maar weet t niet zeker. Kan ook verchroomd zijn.

Als het verchroomd is dan is het basis materiaal heel vaak messing wat weer heel zacht is…dan zou een naald wel kunnen lukken (vlak naast het restje wat in het gaatje zit steken en als een soort hefboom eruit werken)
Als het echter staal is kan je dat vergeten.

Ik was ze wel altijd een paar daagjes kwijt. Dus dat word een hotelletje huren :wink:

Oei, dan beter wachten op mooi weer.:grin:

Okay, maar misschien is opsturen nog een optie voor @Dotx ?
Serieus, wanneer die mensen echt bedreven zijn in zo’n lastig klusje, is dat best een goede optie.

Krijg net de melding dat het hondje uit moet, voor dadelijk welterusten iedereen.

1 like

Zou het een optie kunnen zijn om het uurwerk een nachtje met de lugs in een dop wd40 te zetten ?
Met wat geluk kan je het er daarna uitprutsen …

1 like

Vandaar dus de bus :grin:

Even het pootje in de ultrasoon houden , Als je die hebt natuurlijk :wink:
Valt die er meestal vanzelf uit of kun je het restje met een stukje rodico eruit halen.

Succes
Dolf

1 like

Da’s nog eens creatief denken!:+1:

Behalve dan dat het restje springbar door het afknippen is platgedrukt en dus klem zit met een hoofdletter k…

Ik weet dat mijn juwelier/horlogemaker een soort mini mig las apparaatje heeft voor sieraden repareren, zou je met zo iets er een pennetje aan kunnen pitten en het er dan uit wrikken? Ben de naam van het apparaat ff kwijt maar neem aan dat veel juweliers die reparaties zelf uitvoeren zo iets hebben

Eventueel als het vast zit door vuil of iets dergelijks, de lug in een ultrasoonreiniger hangen. Misschien komt het vuil los…

EDIT: oh vast door het afknippen, nevermind…

1 like