Ok klinkt heel aannemelijk. Chinese namaak van de 3133 geloof ik inderdaad zeker niet in. Maar is dus nog steeds een leuk idee om die reisseu te kopen. Wordt automatisch zeldzaam.
Heb zelf nog even met die gedachte gespeeld, maar 1k is me toch echt te gortig. Zou nog eerder naar een originele Okeah zoeken. Maar ben blij met mijn mooie vintage Sturmanskie’s.
Ligt er aan wat voor variant. Maar de vintage variant zoals deze zijn meer waard dan 200 doorgaans. Er wordt erg veel gerommeld met Russische horloges helaas en als de buy it now prijs laag is dan is er op ebay vaak wat aan de hand.
Ja, in 2011 hebben we met een forum voor Russische horloges nog een “Final Edition” laten maken van de Okeah, toen voor +/- 365 euro… Prijzen gaan er niet meer op dalen vrees ik. De eerste jaren na het verdwijnen van Maktime waren er nog binnenwerken genoeg en bleven de prijzen laag, maar nu is het bedroevend gesteld met de beschikbare voorraden. Er zijn wel merken die destijds een voorraad aangelegd hebben, maar de voorraden drogen op en dus blijven de prijzen stijgen…
Heb een reserve sturmanskie liggen als pluk horloge. Mijn vintage Poljots zijn in Polen geserviced via Kampmann. Nette prijs en goed gedaan voor zover ze presteren.
Die service beurten worden op termijn lastiger natuurlijk, maar er zijn er wel heel veel van gemaakt in zeer veel uitvoeringen. Dus voorlopig ben ik er nog niet bang voor.
Andere kast/caseback, ander uurwerk (met de verkeerde markeringen/leeftijd), andere wijzers, andere bezel, andere wijzerplaat. Alles wat te vervangen is kan uitgewisseld zijn voor andere, verkeerde, onderdelen.
Dat kan zeker dat er met elk type horloge gerommeld wordt, zeker op ebay. Maar Russiche horloges wordt relatief veel mee gerommeld. Je kan inderdaad ook goeie tegen komen maar dan moet je wel de expertise hebben dat te kunnen zien. Zonder dat je veel kennis hebt zou ik niet zo snel een gok wagen op een goedkope buy it now listing op ebay.
http://polmax3133.com/guide.html
Voor wat steun, als je orginaliteit belangrijk vindt. Wel even induiken.
En de verkoper heeft 100%.
Ik heb geen link gestuurd?
Daarnet gaan kijken maar was geen 50%. Voor 960 ga ik iets anders zoeken. Spijtig! Vind het wel een mooi uurwerk.