De oude Aquis oogt iets groter (is het niet) en de stalen band is wat dikker. Qua precisie vh uurwerk, liep die van mij +2 sec/dag. Ik vond het echt een topper…zou alleen zeker voor het nieuwe model gaan
Zelos Mako? Hier als V3 in blauw.
(Plaatje van internet gehaald)
En de goedkope oplossing: Citizen NY0040. ISO gecertificeerde duiker voor onder de €200 nieuw. Bevalt hier uitstekend.
Christopher Ward is al genoemd en is een hele goede keuze, zit net boven Steinhart. Wel een hele mooie kwaliteit, 600m wr, saffier, ratchet sluiting (dus makkelijk verstelbaar, quick release op de band en 5 jaar garantie
In 38, 40 en 42mm te verkrijgen

Of je nu van de hommages bent of niet steinhart heeft sowieso een super goede ‘value’. Als je van het design houdt en kan leven met dat het een hommage is, des te beter.
Heb nog nooit een CW in real life gezien, maar ik vind het - zonder bakken historie - echt een leuk eigengereid merk.
Microbrands en hommage merken zijn het beste qua value for money. Dat is de belangrijkste manier waarop zulke merken zich onderscheiden en klanten weg lokken van de gevestigde orde.
Hoor ik pagani?
Die doen mij niets dus ik kan gewoon simpel voor de look and feel gaan. En gewoon dikke prijs / kwaliteitsverhouding. Die quick release en ratchetsluiting die niet groter is dan een normale sluiting zijn echt geweldig.
50 euro opleggen en voor een SPB145/147/149 gaan, klaar. Alvast veel plezier ermee !
Die lugs zijn echt te spits en lang voor een modern-vintage-diver. Verder een prachtig apparaat.
De 149 voor €1050? Waar dan…?
Je hebt Rolex in je naam.
Dan kun je hier best mee lopen. Lijkt er op zonder het te willen zijn vind ik.
ETA, mega sunburst en een echte bandenslet.
Onder de 600 piek incl. importkostengeneuzel.
De roulette datumschijf op foto 3 zit er niet op, die heb ik er achteraf in gehangen.
Diameter 42mm, lug to lug slechts 46mm.
Op snelheid gepakt en iets te snel gegroepeerd, foutje van mijnen tewege.
Daarnaast is de 145 toch veel mooier en niet limited. Een 145 dus, klaar .
Is die bezel insert zo slecht afgewerkt of ligt dat aan de foto? De “4(5)” vind ik echt niet om aan te zien…
Prima keuze die CW. Hier in 40mm naast de Omega SMP. Super veel waar voor je geld. Zowel bij mij als bij @Veblen loopt onze CW ook nog eens binnen de 1 seconde per dag…