SUBDELTA Quattro

Op 31 december 2019 vraag ik je weer en dan heb je weer 12 impulsaankopen gedaan :smile:

2 likes

Toch in productie, wat goed te lezen! Had het hoofdstuk al afgesloten. Succes, blijft een geweldig exemplaar!

2 likes

Ziet er goed uit, wanneer heb je foto’s van het eerste exemplaar?

1 like

Thanks. Als ze klaar zijn, rond de zomer.

2 likes

Nog even geduld dus, blijf het iig volgen.

2 likes

Yes, wachten duurt altijd lang…
Er is nog plek in de trein en het is er gezellig :wink:

2 likes

Kun je er niet ééntje alvast eerder maken? Als wijze van proef. En die dan aan mij geven. Eind van de maand ofzo…

3 likes

UPDATE

In deze fase is er tot nu toe nog niet zo gek veel te melden, maar de afgelopen weken is met de fabrikant veel gesproken over onder meer:

  1. De zogenaamde “chamfer” op de lugs, dus de afgeschuinde kantjes. Deze worden wat minder geprononceerd dan op papier bedacht en waaien niet uit van 0.1mm naar breed richting einde lugs, want hun draaibanken kunnen die opzet simpelweg niet aan. Bovendien zijn ze bang dat de doorboorde lugholes toch de chamfer zouden raken en dat ziet er natuurljk niet uit. Hierover is al eens een aantal terechte opmerkingen van meerdere van jullie geweest.

Oplossing: de beoogde chamfer vervalt grotendeels, maar alle scherpe randen worden evengoed licht afgeschuind (want scherpe randen zijn niet comfortabel), dus ook die aan de lugs.

Het behoud van de doorboorde lugholes is niet alleen fijn, maar ook essentieel voor een toolwatch. De lugholes staan nu meer op zichzelf, beter. Niels is maar weer druk geweest met het aanpassen van de tekeningen en ik met het heen- en weermailen met de fabrikant. Liever ten halve gekeerd… Dank Niels!

  1. De revolving seconds cap is ontworpen met een diameter van 3mm, maar de fabriek gaf aan dat dit veel te klein was om het logo en de lume scherp te krijgen. Die zagen we niet aankomen.

Oplossing: op advies van de fabrikant hebben we de diameter vergroot naar 5mm. Persoonlijk vind ik dat geen tegenvaller, maar een serieuze verbetering en ik hoop jullie ook. Hadden we achteraf vanaf het begin meteen moeten doen. :thinking: live & learn.

Zo wordt dit cruciale onderdeeltje namelijk nog beter zichtbaar en springt meer in het oog. Daar wordt iedereen toch blij van.

  1. Uit de lume konden we ineens kiezen uit verschillende tinten wit. De leverancier RC Tritec in Zwitserland geeft echter aan dat o.a. de White Line in de hoogste kwaliteit X1 er is. Punt. Kennelijk zijn daarbinnen nog verschillende tinten wit. Dat staat nergens op hun site en ook niet in de documentatie die ik heb, dus ik heb een les over lume gekregen, die ik graag met jullie deel:

A: WL, GL, BL, OL… means white line, green line, Blue line and orange line…they are emission colors in darkness (wist ik natuurlijk)
B: Grade X1, grade A, Standard… they are different levels of pigment (wist ik ook)
C: C3, C1, Natural, white 10, white 20, white 30, BGW9, Old Radium, light old radium…they are the name of pigment. White 10, 20 and 30 have a somewhat green hue to them.

Dit was nieuw voor mij.

A pigment will be A + B + C. For the Quattro we will go for WL-X1-NATURAL pigment, it is completely white glowing and white body color.

Example:

image

Duidelijk lijkt mij.

Oké. De besproken lichte wijzigingen aan het ontwerp even in 2D:

Volgende week vergadert het bouwteam van de fabrikant en geven we een klap op de start van de bouw. De boel wordt dan ook grotendeels aanbetaald.

Ik zal de kopers dit verhaaltje ook per e-mail sturen en hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groet en vast een fijn weekend.

Hans

25 likes

Hans, wat een verfijnd nieuws allemaal. Ik ben / was een aarzelende backer, maar nu raak ik echt overtuigd van dit unieke ontwerp. De iets grotere cap vind ik wel heel geslaagd. Gelukkig blijven de lugs doorboord, kan ik t.z.t. mij voegen in het leger der bandenswappers.
Houd ons op de hoogte.

1 like

Leuk om te lezen. Leuk om op de hoogte te blijven. De vergrote cap ziet er mooi uit. Ik vind alleen nu de wijzer een beetje vreemd ogen. Lijkt wel of er een stukje mist. Wellicht nog iets om te redesignen?

2 likes

Leuk Hans, fijn dat je ons op de hoogte houdt. Ik kan me wel vinden in wat @kloetster zegt over de minutenwijzer, nee urenwijzer, nee de… wacht ff hoor🤔 nou ja, die wijzer…
Hij lijkt wat “lomp”.

Edit: met de kleinere seconds cap oogt de wijzer ook iets slanker. Zie het als een vrouw met hele brede heupen, snap je?

1 like

Misschien een stomme vraag, maar zit je hier nogsteeds in de vloeiende beweging, of krijg je met de grotere cap de tikjes al te zien?

Ondanks dat ik niet op de bestellijst sta, geniet ik toch erg van de updates :wink:
Succes verder!

1 like

Mist? Het is een matige render, that’s all…

Nee dat ga je niet of nauwelijks zien. Thanks!

1 like

Nou ja het begin van de wijzer valt weg. Daardoor lijkt hij wat kort en breed. Wellicht smaller beginnen onder ofzo. Lijkt me de moeite waar om paar andere opties te tekenen en proberen.

3 likes

In deze fase liever niet, maar ik snap je punt en overleg even intern. Thanks Sander!

1 like

Jij ook bedankt, er wordt nog naar gekeken.

1 like

Nieuwe werktekening, waarbij de central seconds cap nu op het compromis van 4mm diameter uitkomt. Nu kloppen de verhoudingen weer, wordt de wijzer minder overschaduwd en is hij al met al maar ietsje groter dan ontworpen. Iedereen blij :sunny:

Bedankt voor de opbouwende kritieken en het meedenken. Hij gaat nu echt gemaakt worden! Trots!

Omdat het kan ook deze tekening met kroon links.

13 likes

Veel beter!

2 likes

Yes! Mooi opgelost. :ok_hand:t3:

2 likes