Submariner loopt niet meer

Ikke,rekening gaat naar de baas :sunglasses:

Rare reacties zeg, lekker belangrijk dat jij je horloge precies elke 5 jaar last servicen. TS stelt een hele normale vraag, reageer dan niet als het je niet zint.

OT; ik heb de veer van de sub van mijn vrouw laten vervangen incl. servicebeurt en dat koste €1300. W & V is ook een zeer goed adres, heel deskundig.

Edit: typo

4 likes

Goede vraag van de TS !
Tuurlijk eerst je oor te luister leggen bij mensen die er verstand van hebben voordat je naar een dealer rent.
Ik wist eerst ook niet dat ze in Keulen je horloge als “nieuw” terugleveren inclusief verplicht vervangen en polijsten.

Mijn Sub is een paar jaar geleden geserviced door Tenssn maar mijn Cellini heeft denk ik onderhoud nodig.
Omdat het een handwinder is die ik niet super vaak draag en hij geen secondewijzer heeft, zou ik hem eerst eens aan een timegrapher willen hangen.
Olie moet sowieso denk ik.

Wesselink en Vreeker lijkt me een goed adres en anders maar gewoon investeren in “Keulen”.

3 likes

Een maand, een half jaar, nee, zelfs een heel jaar lang nóóit een gelegenheid gehad om iets (bijv. een horloge) te laten repareren, ‘servicen’ o.i.d

TĂșĂșrlijk. Heel aannemelijk. Zo’n leven wil ik ook. Not.
O wacht, dáárom lopen er zeker zoveel mensen met een verrot gebit rond, want ‘geen tijd’ voor een halfjaarlijks consult?

Goeie tip van Vespaed. :+1::+1:

1 like

Erik Diels in Ekeren / Belgie
Rolex service tegen “normale” prijzen :+1:

2 likes

Qua vraag van TS
Ik kocht een scooter en wilde de mogelijkheid onderzoeken om dat ding te ontgrenzen.
Geloof het of niet maar er bestaat een 
 scooterforum.
Aangemeld, netjes voorgesteld en de vraag gesteld.

Kreeg super goede tips: hoe het te doen dat het veilig is, wat de wetgeving precies is, hoe het zit met verzekeringen etc

Ik ben geen scooterfanaat maar gewoon scooterbezitter, zoals TS wellicht geen horlogejunkie is maar gewoon een bezitter van een Rolex.

Het is toch heerlijk om in een tijd te leven van forums en alle kennis en ervaring van liefhebbers gewoon in je broekzak te hebben ?

En ja, dan heb je groundhogday enzo. En je moet op een forum ook een beetje tegen een stootje kunnen. Ik kreeg hier in het begin ook de volle laag 

11 likes

Wie weet heeft de Submariner wel een onderhoud gekregen net voor de verkoop?
Wat zijn de onderhoudsintervals tegenwoordig? Ik heb een vermoeden dat rolex bij goed lopen zelf 7-10 jaar zegt, bij jaarlijkse waterdichtheidstest.

1 like

Vanop de Rolex website:

Om de nauwkeurigheid en de waterdichtheid te blijven garanderen, raden wij u aan uw horloge van tijd tot tijd naar een officiële Rolex-retailer of -servicecentrum te brengen voor een professionele onderhoudsbeurt. Het verdient aanbeveling om uw Rolex iedere tien jaar een onderhoudsbeurt te geven, afhankelijk van het model en het dagelijks gebruik.

4 likes

Asked a question.:white_check_mark:
Answered the question.:white_check_mark:
Kan er wel een beetje om lachen. :sunglasses:
Overigens prima gevonden antwoord vanuit de bron. Well done🖒

1 like

Ik zie tot mijn grote schrik dat mijn commentaar in dit topic gewoon is verwijderd
 Ik heb een serieus commentaar gegeven, wel overdacht, ik wees een ander forumlid op zijn onvriendelijke post naar TS toe, zonder onbeleefde of lelijke inhoud van mijn kant, en het wordt gewoon weg gehaald
 :thinking:

Wie doet zoiets en waarom mag ik mijn mening hier niet gewoon op een beleefde manier zeggen?

Heel apart dit; daar moet ik over nadenken
 :no_mouth:

12 likes

Als een post verwijderd wordt, dan worden tevens alle reacties op die post verwijderd. Waarschijnlijk lag het dus niet aan jouw reactie.

3 likes

Jur wil gewoon het draadje netjes, een beetje schoon en liefst ook ‘on topic’ houden. Je (overigens keurige) reactie was strikt genomen ‘off topic’, en was bovendien na het verwijderen van het bericht waarop je reageerde in het luchtledige komen hangen, dus heeft Jur het verwijderd. Dat is mijn gedachte althans.

Een nieuwe opwindveer heb ik zelfs in huis. Komt gewoon van Generale Ressorts.

De analyse van HorlogeHalle lijkt me correct.

1 like

Neen, ik wees deze ‘bully’ op zijn onvriendelijk gedrag naar een nieuw forumlid toe. Dat is altijd ‘on topic’. Ik deed dat op een beleefde maar strikte manier. Ik kreeg daarvoor een heleboel likes uit de community. Ik deed precies wat we eigenlijk allemaal zouden moeten doen om de toegenomen onvriendelijkheid op het forum in te perken. En mijn commentaar wordt verwijderd
 Ik vind het niet kunnen en vind dit niet netjes van @Jur, maar het betekent ook verder dat ik voldoende weet en mij niet meer laat horen. Voor mij is hierbij ook het laatste woord erover gezegd. Dank voor je reactie en fijne avond nog gewenst!

12 likes

Klopt volgens mij want mijn off-topic post staat er nog gewoon :face_with_monocle:

1 like

Welke analyse is er door HorlogeHalle gegeven?

1 like

Oeps. Mea Culpa. :wink: Namen lijken teveel op elkaar denk ik

1 like

Let ook op dat rolex zelf t beleid heeft dat onderdelen die zij niet goed meer vinden (bv lume op de wijzerplaat) perse vervangen. Dab ben je ineens je eigen (vintage) wijzerplaat ofzo kwijt.