YM draagt niet groot, zelfs kleiner dan bijv. de 116710 GMT serie. Komt door de wat smallere lugs die ook nog eens iets naar onderen gebogen zijn en de iets kleinere L2L maat. Hoe het zich verhoudt tot de PO weet ik niet maar het vergelijk t.o.v. genoemde GMT leek me wellicht een zinvolle aanvulling.
Gewoon alletwee (of 3)
Ik zeg met volle overtuiging Sub!
Veel meer de klassieke Rolex, minder opvallend en ik denk dat de ym gaat vervelen.
+1! Kwestie van al die YM fans een beetje tegenwind te geven
Waar, maar dat wil niet zeggen dat je die liever hebt. Is niet altijd en voor iedereen het belangrijkste.
Dat is zeker waar, maar in wat men zegt en doet zit vaak ook een verschil
Submariner every day of the freaking week
Amen!
Nobody ever got fired for buying IB… eh. Sub…
Vind hem esthetisch “netter” en heeft betere restwaarde.
Persoonlijk vind ik de wijzers teveel wegvallen tegen de achtergrond van de YM. Zou zelf meer contrast willen zien, daarom de Sub.
Sub!
Heb ik gelukkig geen last van. Is wel een reden waarom ik de Explorer II Polar heb weg gedaan.
Top! Dankjewel voor het vergelijk👍
Ter info, ik heb geen forse polsen.
Dus op iets dikkere polsen passen ze allemaal goed.
Yachtmaster heeft mijn voorkeur. Beiden mooi, maar YM vind ik meer onderscheidend.
Het heeft even geduurd, maar de kogel is door de kerk. Te bizar voor woorden maar geen van beiden is het geworden…
Hoe meer ik nadacht over wéér een duiker (of andere toolwatch) en daardoor weer in mijn verzameling dook (Waar trouwens een blackbay, PO, superocean en Airwolf deel van uitmaken), hoe meer ik sympathie begon te krijgen voor mijn ingetogen dresswatch, de Omega Genève.
Hierdoor ben me verder gaan verdiepen in de Rolex Datejust.
Na enkele maanden heb ik besloten mijn focus op de Datejust te zetten. De zoektocht begon en deze week werd ik ruim voor sinterklaasavond door de Sint en zijn Pieten bezocht😉:

Mooi en je houdt nog flink wat duiten over