Suggesties gmt gevraagd

Waarom niet iets origineels? Bijna al die GMT’s hebben een extra wijzer, beetje standaard. De Nomos Zurich World Timer is lekker anders, heel mooi en markant ook.
https://nomos-glashuette.com/en/zurich/zurich-world-time-midnight-blue-807
Mooie diepte in de wijzerplaat. En momenteel biedt iemand hem aan elders hier… Niet ik, overigens. Maar als ik het geld over had was-tie al hier naartoe verhuist.

2 likes

Ook mooi maar weinig onderscheid tov Submariner…

Mijn sub is groen. Dus zwarte gmt zou voor mij prima zijn👍

juist niet, als je zelf niet reist dan kan de simpelere variant juist handiger zijn.

Een van deze twee klappers

1 like

Aka office GMT, ideaal voor de thuisblijvers :+1:t2:

1 like

Ah kijk, kende wel de term True GMT maar niet de andere :+1:t2:

image

1 like

De office GMT wordt ook wel eens “caller GMT” genoemd. Wat Amerikaans misschien maar je ziet het wel eens voorbij komen.

1 like

inderdaad deze, ook een echte true-gmt.

Ball heeft ook een hele mooie (zonder die rare gas lampjes op de dial) en met true GMT: de Engineer III Jet-set GMT

Eens, die Zurich is fantastisch. Had alleen waterdicht moeten zijn. IMHO een vereiste functionaliteit voor een reis-horloge.

Hmm, klopt. Ik sta er eigenlijk nooit zo bij stil (en heb ook nooit problemen gehad), maar deze is met 3 atm enkel spatwaterdicht. Da’s wel een nadeel, dan kan hij eigenlijk niet eens in de badkamer liggen bij het douchen. Zelfs bij afwassen is het oppassen.

Ik wilde na de Sub graag een datum en een Jubilee…

3 likes

Mooie set!

1 like

1 like

Naar mijn bescheiden mening het meest ondergewaardeerde horloge dat ik ken.

Maar waar is dié nog te krijgen? (serieus, enig idee?)

Nevermind: blijkbaar gewoon op de Glycine store. Volgens mij is dat nieuw…

1 like

Kost nog geen 1k, weet niet of dat een bezwaar, is? :joy: Wel een heel fijn horloge, maar geen donkere wijzerplaat.

1 like

Onder de 4K wordt waarschijnlijk wat lastig maar zal er kort bij zitten.

40,5mm
Donkerblauw (vaak tegen zwart) wijzerplaat
Super nauwkeurige automaat

Zit er hard over na te denken mijn SBGN005 in te ruilen voor deze beauty!

4 likes

:wink: :ok_hand:

2 likes