Suggesties horloge voor beginnend enthousiasteling

Ik vind het persoonlijk wonderbaarlijk dat de mens erin is geslaagd toch wel vrij precieze uurwerken te maken zonder daarvoor electriciteit nodig te hebben, puur wat radertjes, veertjes enzovoort. Geweldig toch !?

Al die electrische toestanden, daarvan zijn we het gewoon dat die doen wat we willen, en nog nauwkeurig ook (hoewel :wink: ).

Ik heb niets tegen quartz uurwerken, maar ik ben véél meer gecharmeerd door een mechanisch uurwerk. En jaaa ze zijn niet perfect (schokbestendigheid enzovoort) maar dat maakt mij geen bal uit. Ik heb dezelfde soort discussie gevoerd over schrijfstokken (ik heb een voorliefde voor de betere vulpen) of scheermessen (ik gebruik exclusief open scheermessen).

De prijszetting van deze uurwerken, da’s nog iets anders, zeker de topmerken maken denk ik schandalig veel winst.

2 likes

kan ik me helemaal in vinden!

Met James eens.

In de laatste “Armbanduhren” wordt/werd zelfs de Avi-8 fly boy besproken zijnde prima "preis und leistung"
Doen ze echt niet als het rommel is. Toch bij DIE site te koop, of andere modellen van dat merk.

Groet
Herman

Haha, ik doelde meer op de Deep Blue’s, de Seiko’s, Casio’s en andere échte merken. Overigens is bijvoorbeeld Stührling ook een echt merk maar ik denk dat de meeste Nederlands dat niet eens weten. Wat ze hier in Nederland meestal uitbrengen is goedkopere quartz. Maar eerlijk is eerlijk, het meeste komt uit China, zelfs sommige uurwerken van Seiko, dat dan weer wel. Deep Blue wordt gemaakt in…Hong Kong! (Daar komen overigens wel meer kwaliteitsproducten vandaan, zonder dat het de meeste mensen weten).

1 like

Dat is een 321 :nerd_face:

Maar verder prima verwoord, totaal mee eens.

Goed gezien! Ik had gegoogled op een 863 om eens lekker naast een simpele quartz te zetten voor wat dramatisch effect :smiley: Ik zag later dat de foto van een 321 was maar toen kon ik al niet meer editen :nerd:

Ik maak ook even van de gelegenheid gebruik om te verklaren dat ik geen quartz háter ben hoor jongens. Ik lees regelmatig over GS quartz, Oysterquartz en zelfs G shocks :hugging:

1 like

Hoi Sjoerd welkom op HF
Hoe is het nu met je collectie?

2 likes

Belabberd, tot over 6 jaar

4 likes

He, jammer! Ik dacht dat ik weer eens een goed advies mocht geven. :partying_face: Maar dit is een 6 jaar oud topic… :grimacing: :roll_eyes:

2 likes

Welkom in deze mooie hobby Sjoerd!

1 like