Leuke klok! Maar ik ga toch voor de basic. Jammer hoe Omega ons lekker maakt met een limited edition van ‘slechts’ een dikke 7000 exemplaren. Bovendien devalueert Omega haar eigen limited editions door het uitbrengen van limited editions van limited editions.
Nu ik toch aan het zeuren ben: het lijkt alsof Omega de indruk wil wekken dat het om een GMT gaat door het in rood op de wijzerplaat te zetten. Immers, rood is vaak de kleur van zowel de GMT indicatie als de GMT-wijzer…toevallig hoe die op deze L.E. ook rood is
Op veel nieuwe modellen heeft Omega rode beschrifting op de wijzerplaat staan. Vind ik niet mooi, en net als Hans CP en Jozias vind ik het bij dit model best verwarrend overkomen, Bij de zwarte Seamaster 300 GMT staat de GMT functionaliteit ook in het rood op de wijzerplaat.
Van de platina editie met de gouden zegel is het aantal gelimiteerd tot 69 stuks. Tijdens een bijeenkomst op Baelworld zijn er drie exemplaren uitgereikt aan Neil Armstrong, Edwin “Buzz” Aldrin en what’s his name…Michael Collins. De 3 Astronauten van Apollo 11.
Aldrin was aanwezig bij een zeer interessante persconferentie afgelopen zaterdag op de gigantische Omega stand, en hij nam de drie exemplaren in ontvangst. Aldrin zelf kreeg nummer 11.
De persconferentie verliep op enig moment hiliarisch, en Mr. Swatch, Hayek himself had een belangrijke mededeling… Waarover later meer.
Leuke klok! Maar ik ga toch voor de basic. Jammer
hoe Omega ons lekker maakt met een limited edition
van ‘slechts’ een dikke 7000 exemplaren. Bovendien
devalueert Omega haar eigen limited editions door
het uitbrengen van limited editions van limited
editions.
Nu ik toch aan het zeuren ben: het lijkt alsof
Omega de indruk wil wekken dat het om een GMT gaat
door het in rood op de wijzerplaat te zetten.
Immers, rood is vaak de kleur van zowel de GMT
indicatie als de GMT-wijzer…toevallig hoe die op
deze L.E. ook rood is
7000 exemplaren? hahahaha dat is toch geen limited meer?
(tu) Hans, ik heb van al je postings in de “Basel2009-serie” genoten. (tu)
Ook van de Glycine Airman, hoewel dat niet echt mijn “cup of tea” is. Om je nou niet bij elk draadje te overladen met complimenten en bedankjes doe ik dat alleen hier onder het Speedmaster-topic. Want hoewel er vraagtekens gezet kunnen worden bij het limited gehalte van deze editie, vind ik hem prachtig! ::o
(tu)