Verrassende move! De nekslag voor Baselworld…? Wat denken jullie…?
Breitling zou er ook niet bij zijn.
Ze hebben zich blijkbaar blijkbaar bedacht want ze zijn er in 2019 alsnog bij:
Daar is nooit officieel melding van geweest (dat ze weg zouden gaan). Enkel geruchten. Overigens heb ik ook nog geen officiëel persbericht gezien van de Swatch group, maar we gaan het horen. Ze moeten nu wel met een mededeling komen.
Wat zouden de redenen zijn, teveel kosten en te weinig opbrengsten?
Meer dan 50% van de overige horlogefabrikanten had al opgezegd dus heel raar is het niet.
Swatch is wél een van de grootste horlogemakers ter wereld en dat is nieuws!
Wel een logische stap; bezoekersaantallen liepen terug en naar verluid is het vreselijke duur om deel te nemen.
En zijn die beurzen niet gewoon een jaren '80 fenomeen uit de tijd van vóór het internet?
Bijzonder, maar iedere ‘vakbeurs’ heeft het lastig volgens mij. Persbericht zal wel algemene termen gaan spreken over de opkomst van nieuwe markten, nieuwe manieren om met partners/relaties in contact te komen en verkoopkanalen etc. The works.
Eens!
Autorai: precies hetzelfde, heel veel merken komen niet (meer)…
Inderdaad een vakbeurs. We kwamen Rolex en anderen niet op als we geen uitnodiging hadden…
Merken als Breguet, Blancpain en Glashutte Original zullen door de liefhebbers wel erg gemist worden. Zitten alle drie toch wel in het hogere segment en hebben ook hele mooie stands.
In de wandelgangen hoorde ik dat Swatch Group wil inzetten op De Rikketik.
Vind het (natuurlijk) erg jammer, wou volgend jaar weer eens gaan.
Maar met deze leegloop niet meer leuk. Spijtige ontwikkeling.
Ik ben meer geïnteresseerd in die vent van het plaatje. Wie is hij? Rookt hij altijd sigaren tijdens persconferenties? Zoveel vragen…
Ja en waarom draagt hij een invicta…confused
Verbaast me niets als je hoort hoe duur en “exclusief” (kunstmatig dan) de beurs is geworden over de jaren, en dan haken de klanten op den duur af… goh… doet me denken aan de industrie als geheel
Aflopende zaak, lijkt me. Dit gaat echt serieus pijn doen voor BW.
Jammer.
Lekker een keer naar de SIHH. Geen Rolex, maar mooie beurs. Vorig jaar geweest toen het voor het eerste jaar ook voor publiek geopend was.