Synchron (DOXA SUB 11891-4 Army homage) .... leuk!

:slight_smile:

1 like

Beter dan die hommage. Cool ding :smiley::sunglasses:

2 likes

Nogal uitgesproken ja maar spreekt mij wel aan en het orgineel vind ik te kostbaar.
Waar zou deze op uitkomen verscheept en wel?

1 like

Ik heb net gekeken.

1027 euro inclusief vat/btw en shipping. :+1:

1 like

Grappig om te lezen.

Wat me bij de uitvoering van Doxa toch wel tegenhoudt is dat men van de originele wijzers is afgeweken, onvergeeflijke fout. Hopelijk komt daar nog verandering in.

1 like

In de link van WatchuSeek staat een mooi verhaal over de Doxa.

Oke @Selie ik heb even gebladerd en van wat ik heb kunnen vinden:

Het echte oude Doxa bestaat niet meer, daarmee bedoel ik dan het Doxa van 1889 tot de jaren 90. De grootste link terug is de Jenny familie en die hebben vrij weinig met de daadwerkelijke lijn te maken maar eerder met de funding.

Waar Rick Marei erin kwam is dat hij de rechten van modellen koopt en dan oude merken weer nieuw leven in blaast. Die rechten zijn gekocht van de Jenny familie dus. De Jenny familie zei vervolgens dat Rick op mocht donderen en zo is hij doorgegaan met andere merken nieuw leven inblazen.

De reissue waar we nu naar kijken van Doxa/Synchron lijkt vooralsnog een reactie van het huidige Doxa op Rick Marei (Synchron). Dit gebaseerd op de foto op hun Instagram die niet helemaal trouw is aan het origineel terwijl die van Synchron dat wel is.

Ik denk dus dat er wat drama tussen de twee merken gaat komen.

Wat de lijnen betreft, imo is er idd een dik verschil aan kwaliteit tussen de sub 300t, 300, 1200 etc. en de sub200 serie waar ze nu mee bezig zijn. Die nieuwe lijn is gekomen sinds Rick weg is en dan deel van het 2018 Doxa.

2 likes

Synchron leidt altijd tot van die enorm ingewikkelde discussies over wie er nou achter zit (meestal verstoppertje rond Rick Marei) en of er nou echt iets te maken valt van de geclaimed ā€˜heritage’.
Meestal nee, als je het mij vraagt. Maar toch levert Synchron mooie spullen (tenminste, te oordelen aan m’n eigen Aquadive, Isofrane banden etc.)

Maar goed. Wat ik me nou echt afvraag, ervan uitgaande dat dit gewoon een zusje is van de Aquadive en Deepstar (en Doxa? Ben de draad al lang kwijt geraakt…): waar komen de spullen vandaan?
Bij Aquadive werden o.a. Fricker kasten gebruikt, en daarover niks te klagen - goed spul. Echter, Fricker heeft al een tijdje geleden plotsklaps en ā€˜zomaar’ de deuren gesloten.
Toch zien de kasten van deze nieuwe Synchron er wel ā€˜familiair’ uit, op het eerste gezicht. Restanten, of toch Fricker onder een andere naam, of nu even zo goed (valt te hopen) uit China gehaald?

1 like

Doxa is nieuw leven in geblazen op Watchuseek door een fan voor fans. De fan in kwestie is Rick Marei.
Hij is met zijn idee naar de eigenaren van het Doxa merk gegaan en heeft vervolgens alles opgetuigd. Hij is helaas kortgeleden weggegaan bij Doxa en is inmiddels verantwoordelijk voor de nieuwe opleving van Aquastar.

2 likes

Yes die wist ik. Waar ik alleen vast zit is hoe het geregeld wordt sinds Rick weg is. Hun communicatie online is ver van goed en ze zijn op Instagram inmiddels ook bezig met reacties verwijderen.

Ik zou graag meer willen weten over het huidige management. Ik had trouwens begrepen dat hij is weggestuurd en niet vertrok. Erg jammer in ieder geval.

2 likes

Waar baseer je dat op? De sub200 laat ik hierbij even buiten beschouwing.

1 like

Ze zijn enkele weken geleden weer actief teruggekeerd op Watchuseek om weer dichter bij de fans te zijn en hun wensen zoals ze zelf zeggen.

1 like

ja volgens mij onder het mom van bedankt voor de moeite en daar is de deur inderdaad.

1 like

Ik bedoel hiermee dat ik juist die lijnen hoger heb zitten dan de sub 200, ik heb de 300, 300t en 1200t allemaal vastgehad en zag met name verschil tussen de stalen banden, bezel actie en lume. Ik vind de sub 200 een leuk horloge maar zou zelf dus voor de 300t gaan.

Als dat echt om die reden is dan zeg ik ā€œwell done,ā€ Stowa doen het ook en dat gaat ze goed af. Ik verwacht overigens dat die hernieuwde aanwezigheid eerder is om het gat dat Rick achterliet te vullen. Maar goed, die Rick scheen ook geen engeltje te zijn, daar niet van.

Ik verwacht dat we nog veel drama tussen de 2 bedrijven gaan zien, haha.

1 like

ja dat denk ik ook maar we gaan het zien.

ik wens mensen die hem hebben er veel plezier mee maar ik vind die serie om te janken slecht, prima maar noem het geen sub.

1 like

Ik denk persoonlijk dat dit is gebeurd om weer meer controle over het forum te hebben. Er worden weer net als vroeger veel reacties verwijderd in het Doxa sub-forum die niet in hun straatje passen.

1 like

hmmm jammer he… energie die je verspilt aan negatieve reacties weghalen moet je niet verbruiken maar gebruik die punten als input om je merk te verbeteren.

2 likes

voelt meer als hoog houden van een merk door een stukje censuur toe te passen. Iets wat je niet moet doen bij echte fans.

3 likes

Klopt. Doxa-guru/kenner Peter Millar is de laatste tijd ook minder positief over het huidige Doxa.

2 likes