Tag heuer 1887

Heel mooi horloge, staat je goed. Misschien zou je voor het volgende horloge eens kunnen kijken naar Breitling superocean heritage. Al is dat wel heel anders als wat je nu hebt gekocht. Ik vind zelf deze bv erg mooi:

Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu.

wauw , dat is zeker een heel mooi horloge.
in welke prijsklasse valt dit type breitling?

het horloge virus wordt alleen erger zo , bedankt!:sweat_smile:

Op chrono24 rond de 3/4k afhankelijk van welk model en kleuren samenstelling je wilt. Hoe meer wijzers en knoppen hoe duurder :slight_smile:

Staat er op het forum eentje te koop: TK: Breitling Super Ocean Heritage 46mm VERKOCHT

Al ben ik echt op zoek naar blauwe wijzerplaat + bezel en dan met de “stopwatch”

Li ricchi cchiù chi nn’hannu, cchiù nni vonnu.

dankje voor de tip

46mm is toch echt te groot voor mij , ik heb maar een dun polsje :confused:

ik heb ook mijn oog laten vallen op een rolex airking 36mm , is dit een acceptabele maat voor heren?
mijn tag heuer is 41mm

Zeker, ik heb polsen van ong 18 cm en draag af en toe 37mm

En als volgende horloge misschien ook eens zoeken naar een tweedehands zenith…

http://www.horlogeforum.nl/t/na-zenith-el-primero-36000-vps/?source_topic_id=69222
1 like

Hoi Ronaldo,

Misschien ook eens kijken voor een Omega seamaster als je ook van duikhorloges houdt.

Veel plezier met je Tag Heuer, mijn eerste serieuze horloge was ook een TAG, maar dan een formula 1. Deze is inmiddels verkocht maar heb nog een AquaRacer.

Een breitling SOH is er trouwens ook in 42 mm

Succes met je keuze en veel plezier op het forum :+1:

1 like

Welkom. Goede klok hoor!

Welkom en gefeliciteerd met je TH .:thumbsup:

Het woordgebruik “U” vind ik niet hoeven…
We zijn hier onder "lot"genoten en dan is tutoyeren wel zo vriendelijk…vind ik :relaxed:
Ik heb me hier in eerste instantie aangemeld voor mijn antieke sleutelwinder die een goede revisie nodig heeft.
Vooralsnog heb ik nog een oude jubileumsElka van mijn vader uit 1959.
Die loopt nog als een tierelier.
Moet ook wat revisie ondergaan.
Het mooiste zou zijn als ik dat zelf voor elkaar zou krijgen.
Voor mijn verjaardag heb ik (met nog wat spaarcentjes van mezelf) mijn wens geopperd om een Tissot Couturier, Automatic als cadeau te mogen ontvangen.
Dat wordt dan gelijk mijn enig draagbaar mechanisch horloge(tot nu toe)
Voor nu draag ik 2 Casio RC horloges en een Citizen Ecodrive uit 1998.

jo53: ik hoop dat je snel de tissot mag ontvangen , couturier is een mooi model

mijn vriendin was eigenlijk de eerste met een mooie klok , maurice lacroix fiaba met 18k en diamantjes in de wijzerplaat.
na een jaar dragen is ze nog zo trots als een pauw :smile: , zo ben ik aan het virus gekomen…

gisteren even naar schaap en limoen geweest :smirk:
nu blijken de pushpins van de leren band niet te passen in de stalen band :unamused: , komt dit vaker voor?

Hoi Ronald, proficiat met deze mooie aanwinst en welkom op het forum!
Denk dat de pushpins van een andere soort zijn, met een soort trekkertje voor lederen banden. Op de stalen band zal iedere pushpin (mits juiste formaat) passen.

Edit: ik zie nu op je foto dat er toch gewone pushpins onder het leer zitten…

dankjewel erik!

wat betreft de pushpin snap ik het nog niet helemaal , de diameter van de pin is te dik volgensmij
gewoon maar even terug naar de winkel , kunnen hun het oplossen

ik laat het resultaat nog weten , uiteraard fotos van de tag met nieuwe band zal ik posten

Welkom!

Dat wordt wel een dure vulpen zeg :wink:

Kweenie of de time walker in je straatje past, ook strakke lijnen. Maar heeft imho wel raakvlakken met je Tag.

2 likes

Goede binnenkomer zo! De toekomstplannen klinken ook veelbelovend.

Tja, qua verdere horloges kan ik alleen adviseren om veel plaatjes te kijken, reviews te lezen en horlogezaken te bezoeken voor het betere etalagekijken en passen.

Soms heb je ineens een klik met een horloge, soms moet het een beetje groeien.

Grappig trouwens, een vriend van me werkt ook bij ASML (Veldhoven). Heeft overigens nog geen dikke klok, haha.

1 like

deze time walker mag altijd mijn straat in lopen wat een mooi klokje! inderdaad qua looks zoals mijn tag.
gaat zeker op mijn wishlist!
dank gaat uit naar iedereen met goede adviezen/smaak , ik heb al een hoop geleerd.

@ ferdinand : ik werk voor asml bij een bedrijf in eindhoven , als jouw vriend nog geen klok heeft, zal hij vast aan het sparen zijn voor een grail klokje :relieved:

3 juweliers in eindhoven bezocht , de stalen band wil het huwelijk met het horloge niet aan gaan ?
de ene zegt pushpin past niet , de andere zegt de blokjes komen net niet overheen?

:disappointed_relieved:

morgen maar naar breda waar de band vandaan komt , kunnen ze daar verder prutsen…

is tag heuer bekend toevallig om lastige banden en schakels? :unamused:

Zo vreemd, heb je een foto van de band?

carrera band , carrera horloge ? :unamused: