Tag Heuer 2000 - echtheid

Dag allen!

Ik ben aan het zoeken naar een mooi exemplaar van de Tag Heuer 2000 (WE1110-R) en heb de volgende op het oog. Ik vergelijk hem uitgebreid met alle foto’s die ik kan vinden en doe daarmee ook uitgebreid onderzoek. Echter ben ik altijd benieuwd naar wat de kenners op dit forum ervan zeggen:

Ik heb contact met de verkoper en gevraagd om extra scherpe foto’s van voor en achterkant maar hier moet ik het voorlopig mee doen.

Hoor graag jullie meningen!

lijkt mij niks mis mee qua authenticiteit

1 like

Echt :ok_hand:

2 likes

Zie niet direct gekke dingen. Neppers uit die tijd hebben toch vaak meerdere give-aways. Die zie ik hier niet. Maar ik ben slechts een liefhebber; geen expert. Wil je zekerheid en goede service, dan zou ik eens op de website van B&O Watches kijken. Succes en zie je binnenkort in het TAG Heuer only topic!

2 likes

Ik zou t aandurven. Net ding!

1 like

Zag 'm ook voorbij komen. Leuk ding. Zal wel even navragen of de leren band alleen niet origineel is of dat de verkoper hiermee ook de stalen band bedoelt.

Beide helaas niet origineel.

Zie er niets raars aan. Heb even m’n WK1110 erbij gepakt, en op de band na ziet alles eruit zoals het eruit moet zien volgens mij. Maar voor nog wat meer info…

En check dit topic eens :point_right: NA TAG Heuer raar..... - 25 van YY77

Ah super! Bedankt voor de informatie. Weet je toevallig is over het jaartal? 1991 - 1993?

Ik heb dus een WK1110, de opvolger van de WE1110. Die van mij heb ik in 1995 gekregen. Dus wat je zegt zou kunnen. Meer weet ik er helaas niet over.

1 like

Het jaartal van het uurwerk staat bij praktisch al deze modellen in het uurwerk gegraveerd, je zou dus kunnen achterhalen welk jaar (en kwartaal) het horloge gemaakt is.

Als dit hetzelfde model moet zijn, mis ik op de foto de witte punt op 12 uur. Deze zou kwijt kunnen zijn als dat een inleg is.

Grootste verschil is echter de datumschijf. Bij TS wit, op deze foto zwart.

De lumedot valt er inderdaad vaak uit bij deze horloges.

Beide gemaakt. WE1110-r in wit, WE1110-2 (bijvoorbeeld) in zwart. De zwarte variant als het goed is later dan de witte.

2 likes

Gewoon vragen om even open te maken…Een foto van het uurwerk

, zwitsers quartz werkje.
zal het antwoord geven, dit was destijds een horloge wat veel is nagemaakt.
Er zijn diverse versies van die onderling een klein verschil laten zien zoals witte of zwarte datumschijf.
Deze ziet er netjes uit, nog in de originele uitvoering, de indices zijn mooi, zie je soms wel anders. Mooie vintage duiker van een mooi merk.