Tag Heuer ck1113

Hallo horlogevrienden:

Deze Tag Heuer heb ik al een tijdje en was eens aan het kijken met mijn vriend ChatGPT of het serienummer wat extra info kon geven.
Daarmee raakte Chat behoorlijk in de war. Kan iemand hiermee misschien vertellen of dit allemaal klopt?

Dank!
Groet,
Repko

2 likes

Je bedoelt CK1113 > modelnr en niet HX9970 > serienr toch?

1 like

Hi Repko,

De CK1113 stond in de 2000 Catalogus en komt overeen met jouw horloge. Hoe de referentie in de caseback gelaserd/graveerd is vind ik wel vreemd, want vaak was dat gestansd en in 2000 werkte TAG Heuer niet meer met serienummer meen ik.

@TagEd to the rescue. En misschien kan @Floris155 ook meekijken.

De catalogus in kwestie van de 2000-serie (even scrollen):

1 like

Ik bedoel idd serienummer HX9970! Modelnummer is bekend.

Waarom denk je dat met serienummer door chatgpt iets zinnigs gezegd kan worden?

2 likes

Ik dacht ik geef hem mee dat hij een kenner van Tag Heuer horloges is en hoopte op een slim antwoord… niets was minder waar.

Denk dat het alleen nuttig is als het 'n veel gebruikt serienr is wat bij vervalsingen voorkomt. Soms bestaan er databases die iets meer kunnen zeggen over een serienummer (bv Ilovemyspeedmaster.com) maar dan zit er echt persoon achter die dat bijhoudt.

1 like

Ik zie zo niks geks, lijkt mij wel te kloppen als ik de foto zo snel bekijk.
Serie nummer hoort onder het model nummer te staan

2 likes

Nee bij Tag Heuer valt niet veel te ontcijferen aan het serienummer

1 like

Lijkt mij zo niet veel mis mee.

1 like

Aan jouw TAG 2000 series is niks geks te zien.
Ter vergelijk heb ik foto’s van mijn exemplaar bijgevoegd.
Daarvan weet ik zeker dat deze 100% origineel is.

5 likes

Ziet er niet vreemd uit, zo op het eerste gezicht, zou ik zeggen. Misschien kan @rudiculous dit nog bevestigen?

3 likes

Lijkt mij gewoon helemaal goed :+1:

En als je het zeker wilt weten, draai het deksel er even af. Zie je, als het goed is, ook meteen de productiedatum van het uurwerk.

2 likes

Had iemand @repko al attent gemaakt op het TAG Heuer-only topic? Want deze coole, en naar het lijkt door experts geauthenticeerde, 2000 Chronograph is daar zeker op z’n plek :sunglasses:

4 likes

Denk dat alles al gezegd is, prima horloge! Leuke plaat ook, grijs zie je niet vaak, vooral zwart en blauw.

2 likes

Dank allemaal voor de reacties en info!

1 like