(Tag) Heuer Only (Deel 1)

Ik bezit een Tag Heuer Carrera Calibre 1887 Chronograph (CAR2A11.FC6313), maar merk dat ik deze niet zo vaak draag omdat de band/sluiting constructie mij irriteert. Zo drukt het metalen stuk van de vouwsluiting (zeg maar waar hij scharniert) mij altijd in de huid. Ik zou hem natuurlijk losser kunnen dragen, maar dan slingert hij weer om de pols.

Meer mensen die hier last van hebben?

2 foto’s van het horloge:

1 like

Monteer het bandje eens andersom. Wellicht dat dit helpt, zonde om deze Carrera niet te dragen.

1 like

Ik had daar nooit last van, vond de sluiting echt top! Heb je er een foto van? Wel gewoon de originele sluiting erop zitten?

1 like

Heb hetzelfde model maar gelukkig heb ik er ook geen last van gehad. Wat Wannawatch aangeeft is denk wel iets om uit te proberen.

1 like

Dag mensen, ik heb een Tag Heuer cv2010 en heb deze op een bracelet. Ik overweeg de originele rubberen band die er bij hoort te installeren voor de zomer in combinatie met de vouwsluiting, maar vind ze nieuw aardig aan de prijs. De combi heb ik het goedkoopst gevonden voor 230 EUR gezamenlijk. Nu vroeg ik me af of één van jullie nog iets heeft liggen. De combi of 1 van de twee voor een redelijke prijs. Heb het al een eens in het “gezocht” forum geprobeerd maar helaas geen reactie. Vandaar deze poging. Het gaat om de FT 6007 in combinatie met de FC 5014/0.

@Wannawatch @MisterD @Valkie

Het is het originele bandje / de originele sluiting en ik zal proberen met foto’s aan te tonen wat er gebeurt. Dit is de sluiting (open):

En dit is de sluiting (dicht):

Het metaal (op het punt waar de sluiting scharniert) drukt in mijn huid:

Het blijft trouwens wel een mooie klok:

Wat bedoelen jullie met het bandje omdraaien? Of iemand anders nog tips?

1 like

Je zou hem een stuk terug kunnen buigen waarmee het probleem is opgelost.

1 like

Prachtig horloge, en wat een mooie kleur wijzerplaat! Ik vindt de band van mijn Carrera juist de meest comfortabele leren band / sluiting die ik heb. Bij mij vult echter de band de sluiting wat meer (pols net wat kleiner dan 18cm). Wellicht een band van een centimeter langer de oplossing?

1 like

Met een bandentool je bandje demonteren en wisselen. Bandje van de twaalf uur kant aan de zes uur kant monteren en vice versa.

1 like

Beetje eng om dat te doen, maar zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.

Mijn polsomtrek is 19cm. Die cm extra zou er wel voor zorgen dat een stukje leer voor dat metalen stukje zit. Maar dat betekent wel een nieuw bandje kopen.

Snap hem. Dit ga ik eerst een keer proberen (minst drastische oplossing).

1 like

Bij het ophalen van mijn Navitimer werd de sluiting op maat gebogen door de dealert :slightly_smiling_face:

1 like

@Wannawatch Omdraaien geprobeerd, maar dat verplaatst ‘het probleem’ naar de andere kant:

Hier zien jullie de irritatie van de huid al na een paar minuten dragen:

@Boetje Buigen is dus de volgende optie. Jij hebt dat dus niet zelf gedaan, maar de dealer. Zou ik dat wel zelf kunnen? Iemand misschien wat tips hoe dat goed te doen? Of moet ik er gewoon zelf niet aan beginnen?

1 like

Dat weet ik natuurlijk niet maar het zag er niet heel ingewikkeld uit.

1 like

Dadelijk een klein wandelingetje maken met mijn nieuwe TAG

3 likes

Dat ziet er inderdaad niet comfortabel uit, buigen lijkt me de volgende mogelijkheid. Lijkt me geen moeilijke handeling.

1 like

Gelukt :grinning: Wereld van verschil:

Metaal ligt nu nog wel op de huid, maar drukt er niet meer in. Ik ga de komende dagen ervaren of de irritatie hiermee is opgelost.

7 likes

Kijk dat is top! Nu meer van gaan genieten. :star_struck: mooie Carrera ook!

Ik heb er geen liggen maar heb m wel gehad. Inderdaad €230,- maar elke cent waard. Draagt zeer comfortabel en geeft het horloge een totaal andere look. Ff tandjes op elkaar en bestellen dus :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

Ik heb dezelfde sluiting op mijn Carrera en ervaar geen problemen, zoals al gezegd ook voor mij de meest comfortabele sluiting!

2 likes

Mooi dat het je gelukt is! En nu dragen die Carrera :sunglasses:

1 like