Ik bezit een Tag Heuer Carrera Calibre 1887 Chronograph (CAR2A11.FC6313), maar merk dat ik deze niet zo vaak draag omdat de band/sluiting constructie mij irriteert. Zo drukt het metalen stuk van de vouwsluiting (zeg maar waar hij scharniert) mij altijd in de huid. Ik zou hem natuurlijk losser kunnen dragen, maar dan slingert hij weer om de pols.
Dag mensen, ik heb een Tag Heuer cv2010 en heb deze op een bracelet. Ik overweeg de originele rubberen band die er bij hoort te installeren voor de zomer in combinatie met de vouwsluiting, maar vind ze nieuw aardig aan de prijs. De combi heb ik het goedkoopst gevonden voor 230 EUR gezamenlijk. Nu vroeg ik me af of één van jullie nog iets heeft liggen. De combi of 1 van de twee voor een redelijke prijs. Heb het al een eens in het “gezocht” forum geprobeerd maar helaas geen reactie. Vandaar deze poging. Het gaat om de FT 6007 in combinatie met de FC 5014/0.
Prachtig horloge, en wat een mooie kleur wijzerplaat! Ik vindt de band van mijn Carrera juist de meest comfortabele leren band / sluiting die ik heb. Bij mij vult echter de band de sluiting wat meer (pols net wat kleiner dan 18cm). Wellicht een band van een centimeter langer de oplossing?
Beetje eng om dat te doen, maar zou inderdaad een oplossing kunnen zijn.
Mijn polsomtrek is 19cm. Die cm extra zou er wel voor zorgen dat een stukje leer voor dat metalen stukje zit. Maar dat betekent wel een nieuw bandje kopen.
Snap hem. Dit ga ik eerst een keer proberen (minst drastische oplossing).
@Boetje Buigen is dus de volgende optie. Jij hebt dat dus niet zelf gedaan, maar de dealer. Zou ik dat wel zelf kunnen? Iemand misschien wat tips hoe dat goed te doen? Of moet ik er gewoon zelf niet aan beginnen?
Ik heb er geen liggen maar heb m wel gehad. Inderdaad €230,- maar elke cent waard. Draagt zeer comfortabel en geeft het horloge een totaal andere look. Ff tandjes op elkaar en bestellen dus