(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Nice, man! Congrats! Blijft een heerlijk horloge, zo’n F1!

1 like

Deze is mooi alles klop!!

1 like

Ja het is een lekker klokje.

Ook mooi.

1 like

Grasduinend op C24 zag ik deze Carrera. Op het eerste gezicht okay totdat je “ziet” waar het datum venster is verstopt. Voor een horloge waarmee het 160-jarig jubileum gevierd wordt had dit op z’n minst beter ontworpen kunnen worden.

Is ter ere van de Carrera dato 45 uit 1965 (ref 3147N) die ook het datumvenster onder de 12 had zitten.

Kijk weer iets geleerd! Dank. Desalniettemin ziet het er onpraktisch uit.

Is de rode datum print op deze uitvoeringen iets bijzonders? Of is het een andere referentie?

https://rarebirds.de/product/2-x-heuer-carrera-3147-dato-1-execution/

5 likes

Deze blijft zo lekker he😍

1 like

Van monochrome

Citaat
What made the watch so special was the incorporation of the date window at 12 o’clock and its white background and numbers picked out in racing red. The contrast with the black or silver dials of the day allowed the date window to stand out without invading the shipshape arrangement of the bi-compax counters and the impeccable legibility of Jack Heuer’s design.

2 likes

Zeker, echt een fijn horloge. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

9 likes

Ik zit al klaar voor vanavond…

8 likes

“De russen” zijn een stuk pragmatischer :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Eindelijk weer terug om de pols, nadat die 2x achter elkaar naar TH servicecentre geweest is voor dezelfde klacht :face_with_raised_eyebrow:

Bij elkaar dik 3 maand uit logeren geweest, maar gelukkig weer terug op zijn vertrouwde plekje

13 likes

Mooi dat ie weer terug en in orde is. Blijft een heel fraai, understated model, de Calibre 5 Carrera. :+1: Ik heb zelf de dateversie. Nog altijd blij mee.

1 like

het is en blijft een prachtig horloge!

ik hoop dat die in orde blijft nu, hij is in de 4 jaar dat ik hem heb al 3x bij TH geweest voor eigenlijk telkens hetzelfde probleem… #fingerscrossed

1 like

Wat was het probleem, als ik vragen mag?

hij verloor +/- 30 sec per dag, en wond heel moeizaam op, en tijdens het opwinden voelde je om de paar slagen een klik/weerstand

maar het lijkt allemaal weer goed!

Oh ja, nee da’s natuurlijk niet goed.
Maar fijn dat 't nu opgelost lijkt!

1 like

Kwa opwinden is het in ieder geval geen Seiko!
Die gaan als een warm mes door de boter, zo makkelijk gaat het opwinden!
Ik heb meerdere uurwerken met een Sellita loopwerk en die gaan allen een stukkie moeilijker kwa opwinden…

4 likes