(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Dat is in 1 positie, te weten liggend op glas en de Watch Scope aan de achterkant erop gelegd.

In navolging van mijn vorige post m.b.t. de meting van de Monaco (calibre 11)heb ik ook de Monza (calibre 17) even getest en de resultaten daarvan zijn:

frequentie: 28800 a/h
afwijking: 4,0 s/d,
beat euro: 0,2 ms
amplitude: 321

Heel gaaf, hoe bevalt ie?
Ik blijf er stiekem steeds naar kijken

Mijn timegrapher geeft mij deze waardes DD voor diverse horloges 2x ETA 2892-A2 (28800), EP’s (36000) en 1861 (21600);

1 like

Ja ik had precies hetzelfde, ik denk dat ik deze al een jaar bekijk ofzo haha maar vandaag toch maar de knoop doorgehakt om hem toe te voegen aan de collectie. Hij bevalt uitstekend! Draagt lekker en valt minder groot dan ik gedacht had. Echt een mooi en fijn horloge.

2 likes

Mooi man, geniet ervan

1 like

11 likes

Ah, moet je niet doen, man. Ik las laatst ergens dat alleen de Monaco en Carrera (en dan uitsluitend in chronoversie) de moeite waard zijn! Ben even kwijt waar ik dat gelezen heb. :thinking: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Laat ik dat nou net de meest liluke vinden :rofl:
En de Carrera… daar zijn zoveel varianten van :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Ze hebben er zelfs een boek over geschreven, dat niet eens alle varianten bevat.

3 likes

Ik zit te twijfelen over mijn horloge: de bezel is door de jaren heen wat versleten, en de zwarte accenten zijn grotendeels verdwenen. Wat vinden jullie? Moet ik het zo laten voor die ‘geleefde’ vintage look, of is het de moeite waard om met verf en penseel de zwarte accenten weer terug te brengen?

6 likes

Nieuwe bezel misschien? @BMWX6M en @PeterLC

1 like

Voor de “most wonderful time of the year” gaat de Carrera 160th Anniversary om de pols tot tenminste tweede Kerstdag :christmas_tree:

24 likes

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht. Zal eens gaan zoeken op het web.

Of weer inkleuren, dat kan ook gewoon.

1 like

Heb je toevallig ook voorbeelden van die werkplaatsen? Ben op zoek naar de titanium band voor de Aquaracer Solargraph. Heb namelijk net deze binnengekregen:

7 likes

Ik ben in België zo’n werkplaats, in Nederland heb je bv @Floris155

1 like

14 likes

En nog de collectie met GMT’s

15 likes

Ja joh, leuk! Revel modelbouwverf vloeit er zo in, overtollige verf later weghalen en het is weer top!

2 likes