(Tag) Heuer Only (Deel 2)

In het kader van help een tag heuer fan!

Ik bezit een tag heuer autavia.
En ik wil een nieuwe band eraan doen.

Het lukt mij niet, moet ik een speciaal tool hebben voor tag heuer?
Of zijn de pins niet uitgevoerd als pushpins?

Assistentie erg gewenst!

3 likes

En deze zouden er op moeten

Pushpins lijken voor drilled lugs te zijn.

2 likes

Wat voor band zat er eerst op? Eentje met zo’n quick-release systeem van Tag Heuer? Als de pinnetjes niet te verwijderen zijn, zonder grof geweld, dan zit je vast aan banden van Tag Heuer of iets met een soortgelijk systeem.

3 likes

Dit was de oorspronkelijke band schijnbaar, toen ik hem kocht zat die er niet op.

Ik heb net via ander forumlid begrepen dat:
De enige manier om ze te verwijderen, is doorknippen…
Je kunt dan 21mm bandpennen met schouder plaatsen en daarmee elk gewenst bandje.
Let wel op de dikte van de bandpennen, max 1,5 mm
Metalen band past dan ook gewoon.

Bron is Amerikaans forum…
Iemand ervaring met het doorknippen en kun je dan de stalen band weggooien of toch weer pas maken???

https://www.watchuseek.com/threads/solid-spring-bars.5240022/

Bron

Nogmaals: wie heeft er ervaring met het doorknippen en hergebruik van de oorspronkelijke stalen band??

Hier ook een verhaal over de rare springbars op een seafarer

Thread ‘Quick-change straps vs. TAG’s new direction?’ Quick-change straps vs. TAG's new direction? | TAG Heuer Watch Forums

Bij veel merken worden gewoon shouldered springbars gebruikt voor stalen banden, dit moet ook gewoon mogelijk zijn icm de stalen Autavia band.

Ik heb een keer de springbars laten uitboren omdat ik deze met geen mogelijkheid gedemonteerd kreeg, ook de horlogemaker lukte het niet meen tweezer.

Doorknippen is gewoon de weg die je moet bewandelen.

2 likes

Ik word altijd weer helemaal blij als ik weer eens een film-(TAG) Heuer ontdekt heb. :film_projector: :film_strip: :partying_face: Weet ook niet wat er mis is met me… :stuck_out_tongue_winking_eye: In deze film zitten er zelfs twee! Een Heuer Carrera 7753, die wordt gedragen door Matt Damon en een Autavia 2446, die om de pols zit van Christian Bale. We hebben het hier over de film Ford vs. Ferrari. :racing_car: :checkered_flag: :trophy:

Hodinkee schreef er een leuk artikel over.

8 likes

Incoming…

:partying_face:

27 likes

Nice! :smiling_face_with_three_hearts: Overgenomen vanuit het forum? @The_Don ? :crazy_face:

1 like

Thanks! En nee, had niet het idee dat hij de zijne kwijt wilde. :smile:

Toch weer geïnspireerd :crossed_fingers:

14 likes

14 likes

Bijna paars in het zonnetje.

12 likes

Professional 300 meters, blijft 1 van mijn favorieten :grinning:

11 likes

21 likes

7 likes

Wow deze kende ik nog niet :sunglasses: