(Tag) Heuer Only (Deel 2)

Kan me dat wel voorstellen :grin:
Mocht ik er genoeg van hebben, dan laat ik het wel horen.

1 like

Fraai, zeker!
Maar deze, ook op z’n website, vind ik echt helemaal geweldig. Uit m’n geboortejaar. Over grail watch gesproken… :heart_eyes:

8 likes

Vandaag 2 Aquaracer Solargraphs gepast in Zeist:

De bezel met koolstof en superluminova viel me wat tegen…

Titanium, saffier glas, 200m waterdicht en een kwarts uurwerk: een perfecte everyday beater.

13 likes

Heel gaaf!

1 like

Ha cool dat je ze gepast hebt, die titanium wil ik ook eens passen.

1 like

NA

16 likes

:heart_eyes: Gefeliciteerd!

Moet die lunette idd niet groen of blauw zijn?

Met het licht uit wel.

7 likes

Klopt, maar de PR foto is een stuk indrukwekkender dan het resultaat in de echte wereld (ook na het stimuleren van de lunette met extra licht en vervolgens kijken een donkere ruimte). Om die reden viel dit horloge me tegen.

Overdag is hij dus zwart en in het donker vond ik de hoeveelheid licht erg tegenvallen. Het was meer een hele lichte gloed, dan het (relatief) intense licht wat je van de urenmarkers krijgt.

2 likes

7 likes

Ze hadden dan naar mijn mening beter het overdag eruit doen spatten. Dat het gewoon transparant groen of blauw is en niet perse lichtgevend.

Vond het op de pr beelden ook indrukwekkend toen het uit kwam.

1 like

Heuer day

18 likes

9 likes

Voorzien van nieuwe pakkingen en batterij.
Heerlijke grab and go.

6 likes

Weer even lekker voor een paar jaar klaar!
Zie je niet vaak, deze Kirium! Nice!

2 likes

Thx Ed!

Niet heel populair die Kiriums. Wel van een goede kwaliteit (zeker gezien de leeftijd) en deze heeft veul opties (ana-digi). En een heerlijke inktzwarte wijzerplaat vanwege die digitale opties en met de scherpe wijzers uitstekend afleesbaar.

2 likes

Ik weet nog goed dat ze op de markt kwamen, eind jaren '90. Heb er toen een gekocht voor mijn (inmiddels) ex. Heeft ze jarenlang dagelijks gedragen.
Was indertijd echt wel een onderscheidend design (net als TAG Heuer al eerder had gedaan, met bijvoorbeeld de S/EL).
TAG HEUER KIRIUM - Colin Jackson - 2000 Nat Geo Print Ad | eBay
Komen anno nu misschien wat gedateerd over. Da’s ook vaak het nadeel van eigentijds design. Maar ik denk dat de waardering ervoor de komende jaren zal toenemen. Dat is sowieso aan 't gebeuren met de vintage/youngtimer duikers van TAG Heuer. In eerste instantie de 1000-serie. Maar nu ook al de 2000-serie. Gewoon lekker houden en van genieten, dus! :+1:

5 likes

Zeker. Denk ik :blush:

Introductie in 1997. Wist je overigens dat Jorg Hysek verantwoordelijk was voor het ontwerp?

3 likes

Veruit de coolste Kirium. Ik heb er ook al met een schuin oog naar zitten kijken op C24.

1 like