(Te) Dikke Klatser

Tja helaas wel maar dat is nogal een persoonlijk verhaal. Laten we het erop houden dat je door ziekte nogal wat spiermassa inleverd.

8 likes

Vette foto hoor! Maar inderdaad dat is een dikke unit.

1 like

Dat is dan mooi klote.
Sterkte hiermee

1 like

Niet van mij. :wink: Vond mezelf op gegeven moment ook te oud voor Donald Duck plaatjes op m’n arm, dus ben daar vorig jaar mee gestopt…

2 likes

Hoe blijven jullie toch in balans met zulke knoeperds om de pols? Daar ga je toch gruwelijk scheef door lopen…

2 likes

dat wil lukken :sweat_smile:
vandaag juist één van de dikkere op de pols gezwierd :ok_hand:
het is wel de titanium, dus de lichtste van de serie die ik heb (6 stuks) maar even groot :slightly_smiling_face:

44,5mm groot en 15mm dik :ok_hand:
ik heb dat soms wel dat ik eens iets wil dragen dat je voelt :grin:
en zo “lomp” zijn deze niet echt voor mijn 18cm pols :ok_hand:
hier nog wat andere kleurstellingen van de collectie:

deze zijn de zwaarste van de serie, lekker :+1:

6 likes

Toen je geen plek meer had? :joy::joy:

1 like

Deze ooit bij onze huisdealer gepast … wat vond ik het jammer op mn 17,5cm pols want had hem toen graag meegenomen. Geldt overigens voor meerdere duikers. Groot is niet erg maar wanneer het lomp staat sla je toch een beetje de plank mis imho.

3 likes

Hahahahaha!

2 likes

Dat is dik.
Heb je meer foto’s van deze?

1 like

Ik heb hem ook en vind het nogal meevallen.
Prima maat en zeker niet te groot.

7 likes

Ik merk dat ik toch wel een beetje een zwak heb voor grotere horloges… Mijn IWC Pilot is 43 mm breed en 15,4 mm hoog. Indertijd heb ik ook de 41mm geprobeerd maar zelfs de dame in IWC shop raadde mij aan om, met mijn 19cm polsen, toch voor de 43mm versie te gaan. Ik vond die zelf ook echt beter staan en ben er nu erg blij mee. Alhoewel het best een knots is draagt ie (voor mijn gevoel) helemaal niet zo. Ik merk dat ik m stiekem liever draag dan mijn moonwatch (42 mm) die vrij klein draagt (vind ik) door de bezel

3 likes

Hier is niks mis mee voor wat betreft grootte. Op een foto lijkt het meestal dat een horloge groter uitvalt, maar om de pols valt het reuze mee.

Bovendien is een Speedmaster ontwikkeld voor een bepaald doel en makkelijk snel de tijd en de metertjes te kunnen lezen :rocket: :airplane: :racing_car: :wink:.
Die Speedmasters hebben gewoon een ideale maat.
Ook voor jouw pols :ok_hand:t3:.

1 like

Hier nog even een fotootje waarbij beter inzichtelijk is hoe groot mijn Pilot draagt…

4 likes

Ik ben benieuwd naar je polsmaat dan, want een 40mm Sub kan bv prima op een 21cm omvang pols.
Misschien hou je gewoon van extreem grote horloges om je pols, zoals trendy was rond 2006?

Ik heb zelf slechts een linker pols met 19cm omvang (maar wel 68mm breed), en mijn min/max diameter gaat van 38mm tot een absolute max van 42mm mits lug to lug onder de 50 blijft.

2 likes

Geen problemen mee. 45mm MeisterSinger en 49mm Agat Zlatoust op een 17.5 cm pols.

3 likes

Ik dacht al … een tatoeage van een worm rond je pols? Maar dat was dus ooit een slang

On topic: Ik vind de maat van het horloge nog wel gaan hoor! :slightly_smiling_face:

1 like

Het diepzeemonster ligt nog aan de later, hij staat nog niet op “F”

4 likes

Dat is een leuk dikkerdje :+1:t2:

2 likes

Om even wat perspectief te geven heb ik net even wat slechte foto’s gemaakt van een 38, een 42 en een 48mm horloge. De 38 valt sowiezo weg op mijn pols van dik 20cm, maar voor classy gelegenheden draag ik hem met trots :slight_smile:

De 42 is voor mij een twijfelgeval, maar ik hou van de rustige wijzerplaat en heeeeel soms slinger ik hem zelfs wel eens om

De 38mm

De 42mm

De 48mm

Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeur qua diameter, maar ik ben altijd blij als ik een 42mm af kan doen na het werk en weer heerlijk een 48mm om kan doen!

4 likes