Het was mijn eerste rikketik, dus excuus als mijn verslag wat langdradig is. 
Laat ik beginnen met te zeggen dat ik erg van mijn bezoek genoten heb. Het is leuk om zoveel verschillende horloges bij elkaar te zien, even vast te kunnen houden en even op de pols te kunnen leggen. Wat er online leuk uitziet, blijkt irl in een oogopslag te groot, niet mooi afgewerkt, of gewoon oninteressant te zijn.
Vooraf dacht ik eens te gaan kijken naar een nieuwe duiker. De stand van Monsterwatches was dus de eerste waar ik langere tijd heb gekeken. Jammer genoeg had Rob de SKX013, die ik graag wilde zien, niet bij zich. Het horloge dat ik het langst in mijn handen heb gehad? De FFF-mod. Die vind ik echt heel erg fraai, dus daar ga ik nog eens hard over nadenken. Verder had hij een scherp geprijsde Tissot T-Touch Sailing liggen. Was eigenlijk te groot voor mij, maar nu ik dit type, heb ik toch een beetje spijt dat ik hem heb laten liggen.
Mijn indruk van de rest van de beurs: het zou - zoals Thieuster ook al aangeeft - prettig zijn als de horloges bij elkaar zouden liggen. Anderzijds is het snuffelen naar een stand waar iets van je gading ligt, ook wel charmant. Wat me wel opviel, is dat er opvallend veel fakes lagen. Of iemand is hard lachend naar huis gegaan met een echte sub voor 275 euro, maar dat lijkt me niet. Leuke dingen zo hier en daar: een Titus Calypsomatic (duur! maar mooi), een paar fraaie Tissots en een blauwe Lip Calipso. Die laatste had ik graag willen hebben, maar ik vond de slechte staat en de prijs niet helemaal overeenkomen.
De heel opzichtige fakes haal ik er wel uit, maar ik vond het door het hoge fake-gehalte toch tricky om op mijn eigen (beperkte) kennis te vertrouwen. Daarom liep ik in eerste instantie toch door toen ik bij een vriendelijke Brusselaar een mooie Omega Geneve in mijn handen had gehad.
Om 12.00 uur precies trof ik bij de koffietafels een aantal forummers. Heel leuk om wat mensen ‘in het echt’ te zien en te spreken. Malus65 had zijn blauwe Tudor om: :} en bij Thieuster spotte ik de X33. Verder moet ik toch even kwijt: wat zijn de HF-leden toch een aardige, gezellige mensen. Ondertussen bleef die Omega wel een beetje kriebelen, dus even gevraagd of er een kenner tussen de forummers zat. Thieuster opperde toen om 'm voor een second opinion te laten zien bij Brocantique. Dank voor de tip! (tu) Ook een dikke (tu) voor de meneer van Brocantique. Die vond het geen enkel probleem om even naar de Omega te kijken. Zo ging ik dus toch nog met een nieuwe aanwinst de hal uit.
Hieronder een foto van mijn eerste Omega. Het is een Geneve met een 601 handopwinder erin. De staat is erg goed, de maat vind ik top voor mij en ik vind de combi van de blauwe sunburst plaat, de mooi verkleurde lume en de rode secondewijzer echt schitterend. Was het een koopje? Mwah, weet ik niet. Ik vond hem niet te duur en kreeg nog wat van de prijs af. Bovendien was de verkoper een horlogemaker die het horloge een volledige service heeft gegeven, dus die kosten bespaar ik weer. Ik ben superblij! Foto:
Een geslaagde eerste Rikketik dus!