Teunnes (issue met...) Update en Epiloog!

Dit valt me enigszins zwaar, van nature ben ik geen confronterende persoonlijkheid maar soms, zoals bij onrecht (want zo voelt het wel) kun je niet anders. Soms is nu, in dit geval.

Even de feiten op een rij, bare with me, dit duurt even waarvoor excuus.

  • Op 30 maart benader ik @teunnes (hierna te noemen teunnes) met een bod waar twee dagen later nog geen reactie op was maar aan het account kon ik wel zien dat er in die twee dagen activiteit was gepleegd op HF

  • Ik spreek daar mijn verwondering over uit en een dag later ontvang ik een reactie van teunnes dat hij vergeten was te reageren maar dat de prijs vaststaat en mijn bod te laag was.

  • Prima, no problem, ik ga alsnog dezelfde dag akkoord met de vraagprijs en vraag waar het geld naar toe moet, onder vermelding van mijn opmerking dat ik aanneem dat het horloge naar behoren werkt.

  • Twee dagen later een reactie waarin e.e.a. wordt bevestigd maar niet waar het geld naar toe moet. Ik reageer dezelfde dag maar wederom blijft het 24 uur stil.

  • De volgende dag probeer ik het weer, eventueel ophalen maar als dat te ver is, dan graag verzenden en ik geef teunnes mijn adres en vraag hem nogmaals naar zijn rekeningnummer.

  • Dit keer dezelfde dag een reactie, krijg ik het rekeningnummer en dezelfde dag maak ik het over. Verschil van banken, is er dus meestal de volgende dag na 10:00 uur.

  • Weer een dag later een bedankje en de melding dat hij zijn broer het horloge laat opsturen, zelf is hij op vakantie en pas begin volgende week terug.

  • Vakantie was een verrassing, die melding had ik eerder verwacht maar dienstverlening via broer, dat kan ik wel waarderen hetgeen ik ook uitspreek.

  • 3 dagen later ga ik maar eens informeren of de verzending nog gelukt is via broer.

  • Een dag later de melding dat het niet via broer gelukt is maar dat hij morgen terug is en dezelfde dag het horloge zal versturen. Omdat het zo lang duurt gaat hij even kijken of hij er wat bij kan doen om het wachten goed te maken

  • Wederom spreek ik dezelfde dag mijn waardering uit, ik ben een relatief rustig mens.

  • 3 dagen later informeer ik maar weer eens naar de stand van zaken en spreek ik mijn teleurstelling uit over de niet aanwezige prioriteit m.b.t. de verzending.

  • 2 dagen later, het is inmiddels zondag 14 april, heb ik nog geen reactie ontvangen en bericht ik teunnes een ultimatum, dinsdag 16 april dient de Seiko te worden afgeleverd anders kan ik niet anders doen dan deze gang van zaken te publiceren en zodoende de HF-leden te informeren omrent deze praktijken.

  • Het tij lijkt zich te keren, teunnes meldt zich met dubbele excuses, een track&trace code en de melding dat de Seiko naar mij onderweg is. De track&trace code is van een home made PostNL aanmelding, het pakket moet dus nog worden aangeboden bij PostNL.

  • Ruim een dag later meld ik mij bij teunnes met de vraag wanner het pakket is aangeboden bij PostNL en of er een fout in het spel is. Mijn app spreekt immers van een pakket wat door de brievenbus kan en de aanbieding van teunnes geeft toch echt aan dat het inclusief doos is.

  • U begrijpt het inmiddels al, teunnes reageert niet. 3 dagen later vraag ik teunnes om een foto van het afgifte bewijs en geef ik aan dat als er zaterdag 20 april niets op de mat ligt ik deze tranentrekker als topic op het HF plaats.

  • Zaterdag 20 april komt en gaat, niets op de mat. Ik schrijf dit stukje op dinsdag 23 april om 00:23. We zijn inmiddels 24 dagen verder na mijn eerste contact, 17 dagen na de betaling van de vraagprijs en 7 dagen na het laatste contact van onze tenues.

  • Ik stuur nog een laatste Fair Warning naar teunnes, bij geen reactie kan ik niet anders dan deze tranentrekker de volgende dag te publiceren.

  • 30 uur later geen reactie, dus het woord bij de daad gevoegd.

Nu kan er natuurlijk van alles gebeurd zijn, teunnes heeft tenslotte toch een paar lovende reviews op dit forum. Ontvoerd door een splinterfractie van de FARC, zo lang op vakantie zijn geweest dat Nederland lastig terug te vinden is of hij kan zelfs verhandeld zijn als blanke slavin in een of ander blotevoetenland waar ze gender neutraliteit hoog in het vaandel hebben staan.

Het kan allemaal, ik betwijfel het, maar het kan.

Daarnaast kan iemand zo hard €130,- nodig hebben dat zelfs deze onfrisse actie op mijn sympathie kan rekenen. De kinderen hebben 3 dagen niet gegeten, je komt €130,- tekort voor een noodzakelijke harttransplantatie of de rekening van de dierenarts moet betaald worden.

Het kan allemaal, ik betwijfel het, maar het kan.

Bottom line, ben ik nu opgelicht of is er nog ruimte voor twijfel? Hoewel ik te vaak te lang van het goede in de mens uitga (volgens mijn eega) vermoed ik dat in dit geval teunnes een aanmelding bij PostNL heeft gedaan van het goedkoopste soort (het past door de bus) om zodoende de indruk te laten ontstaan dat het bij Tante Post is kwijtgeraakt. Mijn telefoontje naar PostNL levert echter aan de andere kant van de telefoon de uitspraak op dat het wel on-line is aangemeld maar nooit is afgegeven. Nog steeds niet onomstotelijk, ook PostNL staat bekend om haar fouten. En mocht er iets heel begrijpelijks aan de hand zijn waarvan je achteraf zegt ‘maar natuurlijk, dat is het, je was wel erg voorbarig met je conclusies Cal219’, dan zal ik als eerste excuses aanbieden……maar ik betwijfel het :wink:

Van die €130,- piek lig ik echt niet wakker, van het toch wel respectloze gedrag van onze illustere vriend ook niet hoewel enige irritatie mij niet vreemd is. Het geeft mij echter wel voldoende aanleiding om deze ervaring met u te delen en u allen te waarschuwen. De waarschuwing heeft nog actualiteit, teunnes heeft nog uurwerken in het blauwe deel te koop staan, inclusief de door mij betaalde Seiko :joy: dus Think Again.

Mocht iemand teunnes persoonlijk kennen dan waardeer ik het indien deze hem wil aanspreken op het vertoonde gedrag. Wie weet waar het goed voor is.

Disclaimer: Ik ben van mening dat ik door de acties c.q. de nalatigheid daarvan door het HF-lid gedwongen ben tot het maken van dit topic. Natuurlijk heb ik zijn adres, dat staat immers op mijn PostNL-app maar ik weet niet of het adres klopt en om nu aan de deur mijn gelijk te gaan halen c.q. stalken totdat onze horloge fan thuiskomt is voor mij net een stap te ver op de glijdende schaal van banaliteit.

PS: Dank aan de lezer die tot hier is gekomen, het schrijven van dit stuk heeft enigszins therapeutisch gewerkt :sweat_smile:

105 likes

Hier een soortgelijke ervaring.(wel minder ernstig)
Hij reageert erg traag. Uiteindelijk kwam het bij mij wel goed en ik denk dat hij geen kwaad in de zin heeft. Hij is gewoon erg druk met andere dingen bezig en hij kan zich slecht inleven in de situatie van kopers die al geld hebben overgemaakt.

5 likes

Topic is even gesloten.
Ervaringen worden geplaatst in het ervaringen gedeelte. Niet hier. De reden mag toch inmiddels duidelijk zijn.
We lezen één reactie, iedereen maakt het betreffende lid voor rotte vis uit en het helpt de transactie niet verder.
Aan topicstarter: óf onderling oplossen, óf horlogeforum om hulp vragen.
Op deze wijze werkt het niet.

Update!

Als een klassiek voorbeeld van een Deus ex machina plofte gisteren (dus twee dagen na het originele topic) een soort van enveloppe op de mat met daarin de Seiko en de drie bandjes.

Helaas geen spoor van de tevens bij verkoop aangekondigde levering van een Seiko doos, de bijbehorende gebruikshandleiding en, niet geheel onbelangrijk, de garantiekaart. Er waren volgens @teunnes immers nog 9 maanden garantie over. Altijd handig bij een Solar.

Gisteren direct teunnes hiervan op de hoogte gesteld en gevraagd deze na te zenden.

Geen reactie tot op heden maar now we wait.

Voordat een ieder zijn bijdrage in dit topic plaatst, en ik moet u allen nog hartelijk bedanken voor de bijval in het topic voordat Jur de sleutel in het slot stak, is het wellicht verstandig teunnes de kans te geven deze transactie correct af te handelen door de ontbrekende stukken alsnog toe te zenden.

I will keep you informed!

PS: De Seiko was bij binnenkomst Dead On Arrival. Niet helemaal een verrassing voor een Solar die mogelijk lang in de la ligt. Ligt nu voor het raam, komt goed neem ik aan maar dat zal de tijd leren.

36 likes

Epiloog. Yep. We gaan afsluiten. En wel zo objectief mogelijk.

De feiten in aanvulling op hetgeen hierboven als feit is weergegeven.

  • Bijna 4 dagen geleden @teunnes de mogelijkheid gegeven deze deal toch enigszins netjes af te sluiten door de ontbrekende doos, de ontbrekende gebruikshandleiding en de ontbrekende garantiekaart op te sturen. Het resultaat is een oorverdovende stilte

  • Ruim twee dagen geleden had ik na lang opladen (weinig zon) en de truc van @Erik11 mb.t. het resetten van dit soort horloges (Grazie Mille Erik) de Solar aan de praat gekregen, ik vertrouw er op dat hij van goede kwaliteit is. Wilde de meegeleverde stalen band monteren, helaas kwam ik er toen ook nog eens achter dat de endlinks niet meegestuurd waren. Ergo, stalen band waardeloos. Ook hier onze vriend van op de hoogte gesteld, wederom dezelfde stilte.

  • Feit: Er staan nog horloges van teunnes te koop waaronder de onderhavige Seiko Solar, een deal waar ik nu een maand mee bezig ben. U bent gewaarschuwd.

- Overall waardering voor deze verkoper: Nooit, nooit, en…nooit meer.

Dit is het laatste bericht in deze Saga. Moving on!

Ik dank u allen voor bijval en likes, mijn waardering is groot.

45 likes