Ik had m’n Speedmaster moeten repareren. Weggooien was achteraf een domme beslissing, omdat ik er heden ten dage uitstekende doekoe voor had kunnen vangen.
Niet dat ik 'm in ultimo had gehouden, daar was ik veel te geïrriteerd voor, maar met dat geld had ik nu een Hanhart Monocontrol, een Mühle Glashütte Promare of Lunova Datum gekocht, alsmede een Sinn 556 perlmutt, mocha of jubileum.
Verder nooit iets weggedaan wat ik achteraf wel wilde hebben. Ook die Speedy niet.
Ik vind het toch jammer dat deze weg is. Weg gedaan omdat ik me stoorde aan de groezelige lume maar het was eigenlijk een heel fijn horloge. Gaan nu ook voor een stuk meer weg dan voor wat ik hem verkocht heb destijds.
Gewoon C1, niets uitzonderlijks. Kwade tongen beweren dat het één van de punten is die niet helemaal meekomen met de geweldige rest van zijn eigenschappen.
Eens hoor, maar C1 is niet zo krachtig als je misschien zou willen als verwende WIS. Het is natuurlijk geen duiker, en bovendien toch een heel goed afleesbaar horloge in schemerige omstandiheden.
Ik had eerst ook nogal wat weerstand tegen een non wave dail, maar ondanks het gemis heeft dit horloge meer gezichten dan je op het eerste oog zou zeggen.
Kwalitatief staat ie op een hoger plan (is natuurlijk ook duurder)
Veel spijt van de Railmaster 39 mm die voor een veel te laag bedrag naar Duitsland is gegaan. De B&M Hampton die ervoor gekocht is was vervolgens snel weer weg…wat een dwaling…
Het ergste is dat een nieuwe Railmaster niet/moeilijk verkrijgbaar is…