Vorige week is er een lot van 9 defecte horloges binnengekomen, de bovenste rij, deze drie horloges heb ik al onderhanden genomen, twee lopen weer, de linkse Helma loopt fantastisch, de Benrus is een plaatje geworden, en waar het nu omgaat is de Devine, in het midden met die prachtige lugs, ik heb gisteren er aan gewerkt en blijkt niet of moeilijk weer aan het lopen te krijgen, door roestvorming is het keyless gedeelte zodanig aangetast dat ik zelfs de stem er niet uit krijg zonder de stem door midden te knippen, daar wacht ik nog even mee, ik heb vanavond wel het glas gepolijst en de kast alvast over de polijstborstels gehaald, want al loopt ie niet ik vind het een prachtig sieraad, de plaat is erg bijzonder, ik zal nog wat foto’s maken bij daglicht, maar hier zijn al wat foto’s van de
Divine met zijn prachtige Fancy Lugs.
Zo zag Divine eruit voor de poetsbeurt
En zo na een kleine poetsbeurt, het glas ziet er ook weer als nieuw uit, de practige plaat komt al goed tot zijn recht.
En hier een paar foto’s want het is moeilijk een foto uit te kiezen, ze zijn alle weer verschillend door de lichtinval op de plaat.