Goedenavond thema vrienden, het nieuwe thema voor komende week is bekend. Het nieuwe thema wordt: “toon je Ruhla en Ricoh uit de DDR en Japan”
Vanaf post 529
Deze week maken we een dubbelslag, aangedragen door @Dutchspur . Twee merken die we niet vaak zien, maar stiekem al tientallen jaren meegaan: Ruhla uit de voormalig DDR en Ricoh uit Japan.
Beide merken hebben al een aardig verleden, maar zijn er ook nog in nieuwe versies met een vintage look.
Ruhla welke al bestaat sinds 1862, na de val van de muur werd het even stil rond Ruhla maar is nu weer op de markt onder de naam UMF Ruhla uit Duitsland.
Bijgevoegd heb ik als voorbeeld een Ruhla uit de jaren 60 en een moderne duiker uit 2025.

Oke nu even over de Ricoh uit Japan (bij mij bekend als bedrijf van fotocamera’s, waarvan ik er 1 heb gehad) maar net zoals de Ruhla bij mij onbekend als horloge.
Ricoh ging horloges maken in de jaren 50 en in de jaren 70 kwamen ze met opvallende automaten. Heel vaak met kleurrijke en abstracte ontwerpen, het ons bekende lid @Cihanski die weliswaar andere merken koopt, weet precies wat ik bedoel 
Of ze komen met modellen die juist weer minder opvallend zijn maar wel stoer en robuust, beetje vergelijkbaar met de G-Shocks.
Bijgevoegd als voorbeeld heb ik een Ricoh WG horloge en een vintage worldtimer.
Dus heb jij een Ruhla, oud of nieuw, of een Ricoh vintage of nieuw iets met moderne specs, post hem dan hier in het weekthema. Laat maar zien wat deze twee ondergewaardeerde merken waard zijn!
Schroom ook niet om er een leuk verhaal bij te schrijven, bijvoorbeeld hoe je aan een of beide van de 2 horlogemerken gekomen bent. Dus kom maar door @Dutchspur 
Lijkt mij een thema waar weer veel leden (zeker in de vintage hoek) aan mee kunnen doen 
Van deze 2 merken heb ikzelf er niet 1, dus moest echt spitten op het internet, wat dus inhoudt dat ik zelf deze week niet mee kan doen
. Maar goed, themaweken is voor iedereen bedoelt 
Maar goed, ik trap af met 2 voorbeelden van Ruhla en 2 voorbeelden van Ricoh, zie hier boven het is nu aan jullie om deze week mooie horloges met leuke verhalen te posten 
Ik hoop deze week weer veel mooie horloges te zien en laat mij verrassen door jullie 
Wens iedereen natuurlijk weer een fijne themaweek toe 
Edit: zoals bij sommigen van jullie wel bekend zal ik ergens in de komende 2 weken opgenomen worden (waarvoor ik lieve berichten heb mogen ontvangen). Maar dit houdt wel in dat ik minder zou kunnen reageren als het deze week al is. En als het de week erna is, zou ik het fijn vinden als 1 van jullie een leuk thema bedenkt waarbij veel leden mee kunnen doen. 
Wens iedereen een fijne themaweek