Fijne 1 ste Pinksterdag en geniet van de ![]()
Lekkere dag vandaag, nu weer even achter de pc. foto posten vrije keuze dag en als de sodemieter een nieuw thema maken voor vanavond. 1 foto uit archief (zie je hem wat beter) 2e foto is wat ik nu om de pols heb ![]()
In wat dragen wij vandaag de complicaties benoemd ![]()
Fijne dag iedereen
![]()
Goedenavond thema vrienden,
Deze week is het thema: toon horloges die je eigenlijk niet nodig had… maar toch kocht en leg uit waarom
. vanaf post 1624 tot 31-5-2026.
Veel leden kennen dit gegeven wel, je uitleg kan heel simpel zijn maar wellicht ook heel hilarisch.
Kom maar door met die horloges en wellicht een leuk verhaal erbij ![]()
Natuurlijk mag het zowel vintage, neo vintage als nieuw zijn!
Weet dat er genoeg leden zijn die dat hebben. En natuurlijk lekker spreiden over de week ![]()
Zelf heb ik er genoeg die in de boxen liggen, gewoon voor de heb. Maar ook hommages om uit te proberen voor je het echte merk koopt. Zal mijn best doen om vanaf maandag t/m zaterdag e.e.a te posten en de zondag is natuurlijk zoals elke week, vrije keuze dag.
Dit thema loopt tot 31-5-2026.
Meestal zoek ik een thema waarbij iedereen mee kan doen, zal deze week heel makkelijk zijn en hoop op wat humor bij de posts ![]()
En zoals altijd, zondag is vrije keuze dag!
Laten we er weer een leuke themaweek van maken en vergeet niet mij op een idee te brengen ![]()
Wens iedereen weer een leuke themaweek ![]()
Deze had ik dus echt - niet - nodig: ik had al 3 116234 met een zilveren, blauwe en zwarte plaat. Maar ja, hij glimt zo mooi he!
Tja en dan moet je wel, al is het alleen maar voor de heb😉
Tja, niet nodig ![]()
maar vond deze zo bruut😱
Grote kast,Titanium, Chrono,1000M WR, Limited
Vond de bi color gaaf, en de layout van de dail🤤
En natuurlijk 1 van me Favo merken.
Jaren geleden kreeg ik van Assie een Seiko voor mijn verjaardag, dus ik had al een horloge.
Maar toen kwam ik op de site vakantieveilingen terecht en dacht dat ik voor weinig mooie horloges kon kopen. Jaja, ik ben er ook in getrapt. Maar goed, daarna ben ik dus gaan zoeken op het net en kwam ik het hf tegen. Eerst ga je lezen natuurlijk en daarna een account aangemaakt.
Dan wordt je wel even wakker geschud en ga je anders naar horloges kijken. Maar goed plaats hier nu even die toppers van vakantieveilingen. En kijk vooral naar de Alpha Sierra Phantom, deze zorgde ervoor dat ik maar eens een echte Panerai ging kopen. Nog steeds in mijn bezit, maar het virus heeft vanaf dat moment toegeslagen. Daarna nog een paar andere horloges gekocht ![]()
Maar voor nu dus echte plakhorloges met dure namen ![]()
ALPHA SIERRA S03 AUTOMATIC VLIEGER
ALPHA SIERRA HEARTBEAT
ALPHA SIERRA PHANTOM, de hoofdschuldige
Natuurlijk werd ik destijds ook al hebberig, nog voor het hf gebeuren, dus volgde de volgende horloge ook nog:
GAMAGES MAGNITUDE ROSE/GOUD
GAMAGES MAGNITUDE TWO TONE
GAMAGES MILITANT
Mooi bedachte namen toch deze plakhorloges en geloof het of niet, lopen allemaal nog. Helaas verbannen in een hoekje van een box, dragen doe ik geen van bovenstaande horloges.
Heb daarna nog wel meer meuk gekocht, gelukkig niet zoveel. Misschien iets voor morgen ![]()
Fijne avond iedereen en geniet van de warme avond ![]()
Ik had net een winder voor 4 automaten gekocht en wilde voorlopig geen quartz meer. Maar toen zag ik deze hier in het blauwe gedeelte staan voor de prijs van een paar biertjes op het terras. En ik had nog geen chrono. Kon niet laten liggen en totaal geen spijt van.
Wat jammer, kan ik deze week alweer niet meedoen.
Ik heb al mijn horloges namelijk keihard nodig.
Anders zou ik ze toch niet gekocht hebben.
Nou nou Eddie, je hebt er wappies tussen zitten hoor die een zwik horloges hebben voor de heb ![]()
Gelukkig hoor ik daar niet bij met slechts 35 stuks.
Laat anderen er maar lekker een hele zwik kopen.
![]()
Eigenlijk zijn al mijn horloges niet nodig, maar deze spannen de kroon: see what I did there?
De Rider, een overblijfsel van mijn newbie tijd hier. Wist ik veel dat het een hommage was; vind 'm gewoon erg mooi. Nog steeds vind ik 'm geslaagd als hommage, maar dat is gelijk de reden waarom ik 'm vrijwel nooit draag. Dus daarmee niet nodig.
Ik had heel een behoefte aan een snack. Dat werd deze redelijk originele Borman. Draagt erg comfortabel. Maar nodig?,
Ook deze is overbodig want ik heb niets met duikers en niets met 5-jes. De deal was too good to be true dus om te proberen toch deze opgenomen in de collectie, alwaar hij zich nu afvraagt waarom ik 'm niet draag…
Deze presidentswatch is ook erg onnodig, maar ja; gevallen voor het idee een iconisch stuk in huis te halen. Draagtijd nul komma heel weinig.
Vraag ik mij ook af, gewoon een lekkere sportieve Seiko, die Rider (ook al is het een hommage) lekker dragen. Mooi fris horloge ![]()
Deze gekocht nadat ik mijn finale grail had bemachtigd. Niet nodig dus, maar ben er wel zeer content mee
Ik sta op het punt zo een te bestellen. Maar dan van Seagull. Bij Ali. Als nieuwe klant extra goedkoop voor nog geen 7 tientjes. Van wie is dan het origineel?
Moet bij mij toch wel deze vintage Certina zijn. Met zijn 35 mm veel te klein naar mijn smaak en goud accenten ben ik ook geen fan van. Maar ik moest en zou perse een vintage in de collectie hebben en kwam deze tegen voor een mooi prijsje. Draag m nooit, puur en alleen voor de heb.