Mag dit Fer?
Edit: dan maar een oudje
Mijn B&M hier verwijderd (daar reageerde Fer op)
Nope Geralt, lees nog even mijn post 15 daar staat het duidelijk in
en heb je de pech dat de papagaai wakker is ![]()
Al de horloges die je laat zien hebben een Railroad minute track met indices op de kardinale posities. De Longines heeft Arabische cijfers op de subdial en datum, bij seiko zitten ze in de minute track.
Je voorbeelden zijn niet recht in de leer. Dan is het geen wonder dat je verwarring krijgt. ![]()
Amen
Ik wacht wel tot zondag. ![]()
Beste Chris, mooi verhaal wat echter geen steek houdt bij mijn inleiding. Om te beginnen heb ik het over Romeinse cijfers als uurmarkeringen. En dus niet over de Railroad minute track. Je moet wel het 1 met het ander weten te onderscheiden. Daarom altijd goed mijn inleiding lezen.
Dan het punt wat je maakt over de subdial bij de Longines, daar heb ik al eerder een reactie op gegeven. Als de subdial uurmarkeringen bevat zoals op de wp dan zou dat dus ook Romeinse cijfers moeten zijn. Eerder had ik in een reactie aangegeven dat dit dus niet van toepassing is als de subdial seconden aangeeft. Het zelfde heb ik dus in een reactie ook aangegeven als de datum bijvoorbeeld op 3 uur staat. Op de Longines overlap die voor een gedeelte de 6 uur op het Romeinse cijfer staat. Dus zoals ik het in mijn inleiding heb beschreven leidt dat niet tot verwarring!
Moest daarom wel glimlachen dat je schrijft “je voorbeelden zijn niet recht in de leer” ![]()
Maar uit je opmerking blijkt dus, dat je niet alles zowel in deel 3 als in deel 4 hebt gelezen
. Kritiek kan ik goed hebben zoals je weet, maar ik probeer echt zo duidelijk mogelijk te zijn. Als je nu zou zeggen, Ferry je bent nog in de leer, kan ik daar goed mee leven ![]()
Daar moet ik nog goed over nadenken welk thema ik dan ga posten en wellicht kan je weer lekker meedoen Dennis ![]()
Eerlijk? Ik vind de hele discussie spijkers op laag water. Platter nog: gezeik.
Als je zegt “jongens, liever even geen California dial”, prima. Maar laat mensen gewoon lekker hun wijzerplaat (of bezel) met Romeinse cijfers posten joh.
Mijn gebbetje was dus geen serieuze kritiek op jouw voorbeelden, maar een illustratie van de absurditeit van de krampachtige restrictie.
Ik vind de Seiko en Longines geiniger dan de Tank. ![]()
Natuurlijk mag jij dat vinden Chris, meningen kunnen verschillen. En dat moet kunnen, geen problemen mee.
Maar mijn inleiding was duidelijk genoeg toch, tuurlijk kan ik ook denken "ach laat ze maar posten wat ze willen als er maar een Romeinse cijfer op staat maar zoals je in de inleiding kunt lezen, wilde ik echt op de uurmarkeringen Romeinse cijfers zien. Is dat gezeik, nee dus dat was mijn thema. En geloof mij Chris dat het echt niet makkelijk is om iedere week een nieuw thema te brengen. Wellicht dat ik dit thema nog eens terug laat komen en dan niet zo strikt zoals nu, maar het is wat het is Chris. Kan niet meer dan mijn best doen, hoop dat de mensen op het hf dat nog steeds waarderen.
Maar ik snap wat je bedoelt met krampachtige restrictie, maar ja dit was nu eenmaal HET thema ![]()
Zoals ik al eerder had aangegeven ben ik zelf niet zo’n liefhebber van Romeinse cijfers en al zeker niet als dat op alle uren moet, beetje te druk is mijn mening. Maar het gaat er niet om of ik iets mooi of lelijk vind.
Probeer altijd een thema te bedenken (ook met hulp van anderen) waarbij veel leden mee kunnen doen. Maar fijn om te lezen dat het geen serieuze kritiek van jou was, maar gewoon een mening ![]()
Wat betreft de tank, daar hebben we destijds lekker over gekletst maar is toch net niet mijn ding. Daarintegen vind ik dat de Seiko nog het meest rustig oogt, die zou ik dan wel soms een dagje dragen
. Jij weet wel zo’n beetje wat mijn collectie is en hoe ik vroeger dacht over vintage horloges, blijkt toch maar weer dat met de jaren ook je smaak kan veranderen. Draag nu zelfs horloges van 33mm en zie nu daar ook de schoonheid van in ![]()
Voor nu welterusten Chris en als je nog eens een thema weet waar veel leden aan mee kunnen doen, hou ik mij aanbevolen
![]()
Ik zou meedoen
Maar geen Cartier ![]()
Echt leuk Dennis, de jongeren hebben de toekomst en zoals we weten gaan horloges heel lang mee. Dus doorgeven aan de volgende generatie
![]()
Hoi Eddie, helaas moet ik je Pagani afkeuren. Lees post 15 nog maar eens door dan begrijp je wel waarom ik zelfs mijn vriend de papagaai moet geven. Wel een kleine discussie gehad met Chris, maar ja het thema is daar duidelijk over. In de toekomst zal die nog wel een keer terug komen en dan zou een mix ook mogen. Niks persoonlijks he Eddie, je kent mij. Maar ja de papagaai is streng he ![]()
Je ziet het niet goed Ferry.
Er staan alleen maar Romeinse cijfers op hoor.
Kijk maar even mee.
Op de 1 een 1
Op de 2 een 1
Op de 3 nix
Op de 4 een 1
Op de 5 een 1
Op de 6 een 6
Op de 7 een 1
Op de 8 een 1
Op de 9 nix
Op de 10 een 1
Op de 11 een 1
En op de 12 een 12
Maar wel allemaal Romeinse cijfers.
We zullen het maar wijten aan jouw kippige oogjes.
No hard feelings verder.
Groet van je vriend Eddie
Creatief gedacht. I like it.